۰

پنتاگون استفاده نظامی از هوش مصنوعی را تایید کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۷
پنتاگون استفاده نظامی از هوش مصنوعی را تایید کرد
پنتاگون استفاده نظامی از هوش مصنوعی را تایید کرد

آی‌تی‌من- هوش مصنوعی به کار گرفته شده توسط ارتش آمریکا، هواپیماهای بدون سرنشین نظارتی را در ماموریت‌های نیروهای عملیات ویژه هدایت و به اوکراین در جنگ با روسیه کمک کرده است. اکنون، پنتاگون قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ هزاران وسیله نقلیه بدون سرنشین نسبتاً ارزان مبتنی بر هوش مصنوعی را به میدان بیاورد تا در این زمینه با چین رقابت کند. کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع آمریکا در ماه اوت گفته، این ابتکار بلندپروازانه، به دنبال ایجاد پیشرفت در صنایع نظامی‌آمریکا است و به دنبال استفاده از پلت‌فرم‌هایی است که کوچک، هوشمند، ارزان و زیاد هستند.

در حال حاضر بین دانشمندان، کارشناسان صنعت و مقامات پنتاگون اختلافاتی در خصوص اینکه آمریکا طی چند سال آینده به سلاح‌های مرگبار کاملاً خودمختار دست خواهد یافت، وجود دارد و اگرچه مقامات اصرار دارند که انسان‌ها همیشه در کنترل این تسلیحات دخیل خواهند بود، کارشناسان می‌گویند پیشرفت در سرعت پردازش داده‌ها و ارتباطات ماشین به ماشین به طور اجتناب ناپذیری افراد را به نقش‌های نظارتی هدایت می‌کند.
 
انقلاب هوش مصنوعی نوید تغییر نحوه جنگ‌ها را می‌دهد
گرگوری آلن، یکی از مقامات ارشد سابق هوش مصنوعی پنتاگون که اکنون در اندیشکده مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی مشغول به کار است، گفت: وزارت دفاع در تلاش است تا پیشرفت‌های هوش مصنوعی را از آخرین پیشرفت یادگیری ماشینی اتخاذ کند. مجموعه پنتاگون دارای بیش از ۸۰۰ پروژه طبقه بندی نشده مرتبط با هوش مصنوعی است که هنوز در مرحله آزمایش هستند.

میسی کامینگز، مدیر مرکز روباتیک دانشگاه جورج میسون و یک خلبان سابق جنگنده نیروی دریایی هم می‌گوید: هوش مصنوعی که در حال حاضر در وزارت دفاع داریم، به شدت کاربردی است و به افراد نظامی‌کمک‌های زیادی می‌کند. هوش مصنوعی به تنهایی کاربردی ندارد و مردم از آن برای درک بهتر ابهامات جنگ استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: یک نمونه اولیه عملیاتی به نام Machina که توسط نیروی فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیش از ۴۰ هزار شیء در فضا را بطور مستقل بررسی و هزاران مجموعه داده را هر شب با یک شبکه تلسکوپ جهانی هماهنگ می‌کند. کامینگز گفته است که پروژه هوش مصنوعی دیگری در نیروی فضایی داده‌های راداری را برای شناسایی پرتاب موشک‌های قریب الوقوع دشمن تجزیه و تحلیل می‌کند.
 
 نگهداری از هواپیماها و سربازان
در حوزه‌های دیگر، قدرت پیش‌بینی هوش مصنوعی به نیروی هوایی کمک می‌کند تا ناوگان خود را باکیفیت نگه دارد و نیازهای تعمیر و نگهداری بیش از ۲۶۰۰ هواپیما از جمله بمب‌افکن‌های B-۱ و هلیکوپترهای بلک‌هاوک را پیش‌بینی می‌کند.

تام سیبل، مدیرعامل C۳ AI مستقر در سیلیکون‌ولی هم گفت: مدل‌های یادگیری ماشینی، خرابی‌های احتمالی را ده‌ها ساعت قبل از وقوع شناسایی می‌کنند. فناوری C۳ همچنین مسیر موشک‌ها را برای آژانس دفاع موشکی ایالات متحده مدل‌سازی کرده و تهدیدات داخلی را برای آژانس ضد جاسوسی و امنیت دفاعی شناسایی می‌کند.
 
دخالت در جنگ اوکراین
در اوکراین، هوش مصنوعی ارائه شده توسط پنتاگون و متحدانش در ناتو به خنثی کردن حملات روسیه کمک می‌کند. متحدان ناتو اطلاعات جمع آوری شده توسط ماهواره‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین و انسان‌ها را به اشتراک می‌گذارند که برخی از آنها با نرم افزار آمریکایی پالانتیر جمع آوری شده است. مقامات مختلف از جمله ژنرال بازنشسته نیروی هوایی جک شاناهان، می‌گویند که برخی از داده‌ها از Maven، پروژه هوش مصنوعی مسیریابی پنتاگون که اکنون بیشتر توسط آژانس ملی اطلاعات مکانی مدیریت می‌شود، به دست می‌آید.

Maven در سال ۲۰۱۷ به عنوان تلاشی برای پردازش ویدئو از پهپادها در خاورمیانه که توسط نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده در مبارزه با داعش و القاعده به وجود آمده بود، شروع به کار کرد و اکنون مجموعه گسترده‌ای از داده‌های مختلف از انسان را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند. مقامات پنتاگون می‌گویند هوش مصنوعی همچنین به گروهی که برای کمک به اوکراین توسط ایالات متحده ایجادشده، کمک کرده است تا لجستیکی برای کمک‌های نظامی‌ائتلافی متشکل از ۴۰ کشور سازماندهی کند.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۲۲۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما