۰

ارتش آمریکا از عینک واقعیت ترکیبی استفاده می‌کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۵
ارتش آمریکا از عینک واقعیت ترکیبی استفاده می‌کند
ارتش آمریکا از عینک واقعیت ترکیبی استفاده می‌کند

آی‌تی‌من- محبوبیت فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به‌صورت روزانه افزایش می‌یابد و سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی درسراسر دنیا برای استفاده از آن پیش‌قدم می‌شوند.

اما یک خبر تازه دنیای فناوری نشان می‌دهد که ارنش ایالات متحده نیز قصد دارد برای آموزش سربازان این کشور از عینک‌های هوشمند واقعیت ترکیبی استفاده کند.

بنابر اعلام رسمی ‌یک نهاد دولتی در آمریکا، ارتش این کشور به کمپانی بزرگ مایکروسافت برای ساخت عینک‌های واقعیت ترکیبی پیشرفته برای موقیعت‌های جنگی قرارداد بلند‌مدتی را امضا می‌کند.

ابتدا باید یادآور شویم که توافق و همکاری ارتش ایالات متحده آمریکا با مایکروسافت تعجب‌آ‌ور نیست و هر دوطرف طی سال‌های گذشته همکاری مخلتفی با یک‌دیگر داشته‌اند.

اما امروز، به‌دلیل اوج‌گیری استفاده از فناوری هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف، ارتش آمریکا نیز قصد دارد قراردادهای زیادی را به ارزش میلیاردها دلار با شرکت‌های فعال در این حوزه امضا کند.

درهمین‌راستا، اولین قرارداد کاری با عینک هوشمند واقعیت ترکیبی مایکروسافت شروع می‌شوند که برای موقعیت جنگی طراحی شده و می‌تواند به سربازان برای تشخیص نیروهای دوست و دشمن کمک کند.
مطابق قرارداد، ارزش سفارش اولیه عینک واقعیت ترکیبی ارتش آمریکا حدود ۱۲۵ میلیون دلار است که برای توسعه بیشتر سیستم تقویت بصری سربازان در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عینک هوشمند IVAS از فناوری پیشرفته Hololens مایکروسافت بهره می‌برد که برای حفظ ایمنی و بالا بردن قابلیت‌های جنگی و مبارزه سربازان طراحی شده است.

به‌عبارتی دیگر، باید گفت دنیای آموزه‌های جنگی ارتش آمریکا وارد دنیای جدیدی خواهد شد.

علاوه‌براین، نمایشگر‌های عینک هوشمند واقعیت ترکیبی مایکروسافت می‌تواند اطلاعاتی نظیر نقشه‌ها و مواضع دشمن و نیروها را به‌صورت کاملا گسترده دراختیار سربازان بگذارد.

همچنین یک سنسور حرارتی در سیستم دوربین عینک قرار می‌گیرد که در شرایط کم نور می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

ازسوی‌دیگر، یک سنسور مسافت‌سنج لیزری نیز برای اندازه‌گیری حد فاصل نیروها تا هدف اصلی وجود دارد که می‌تواند برای حمله دقیق به مواضع دشمن به‌کارگرفته شود.

قابلیت‌های این عینک هوشمند بی‌شمارند اما از دیگر ویژگی مهم آن، ارسال تصاویر دقیق و زنده به ستاد فرماندهی خواهد بود.

شایعات نشان می‌دهد که عینک هوشمند IVAS در سال‌های گذشته مراحل تحقیق‌وتوسعه را طی کرده و اکنون با قابلیت‌های فراوان دردسترس ارتش ایالات متحده آمریکا قرار می‌گیرد.

در آکوست ۲۰۲۳، ارتش این کشور با مایکروسافت قراردادی ۴۰ میلیون دلاری برای بهبود طراحی عینک و رفع برخی نقص‌های فنی که سربازان و فرماندهان ارتش حین آزمایش‌ با آن‌ها برخورد کردند به امضا رساند تا مطمئن شوند نتیجه نهایی بسیار مطلوب خواهد بود.

همکاری ارتش آمریکا با بودجه‌های کلان به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا توسعه IVAS را ادامه دهد و در سال‌های آینده ویژگی‌های گسترده‌تری را دراختیار سربازان بگذارد.
 
کد مطلب : ۲۸۱۷۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما