۰

مدیرعامل ایرانی همچنان پیگیر ممنوعیت فروش اپل‌واچ است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۰
مدیرعامل ایرانی همچنان پیگیر ممنوعیت فروش اپل‌واچ است
مدیرعامل ایرانی همچنان پیگیر ممنوعیت فروش اپل‌واچ است

آی‌تی‌من- ممنوعیت فروش ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا نسل دوم و سری ۹ به‌لطف تلاش‌های کمپانی فناوری پزشکیMasimo ممکن شد که با شکایت از غول کوپرتینو ادعا کرد پتنت‌های مرتبط ‌با کنترل اکسیژن خون را نقض کرده و بدون‌ هیچ‌گونه توافقی از آن‌ها برای ساخت گجت‌های پوشیدنی نسل جدیدش استفاده کرده است.
 
یک منبع خبری می‌گوید با وجود موفقیت‌های Masimo درمقابل ارزشمندترین شرکت جهان، این کمپانی پزشکی هزینه‌های زیادی متحمل شده که می‌تواند آینده حیاتش را به‌خطر بیندازد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.
 
براساس آخرین گزارش‌ها، اپل توانست با موافقت کمیسیون تجارت بین‌الملل و دادگاه تجدیدنظر منطقه فدرال ممنوعیت فروش ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا نسل دوم و سری ۹ را تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی به‌ تعویق بیندازد؛ با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد مدت‌زمان اعلام‌ شده برای غول کوپرتینو کافی نیست و هر روزی که می‌گذرد یک پیروزی برای Masimo محسوب می‌شود.
 
مدیرعامل این کمپانی، جو کیانی، در مصاحبه‌ای تازه با نشریه معتبر Wall Street Journal اظهار کرد بیشتر از ۱۰۰میلیون دلار هزینه دعوای حقوقی با اپل کردند و بدون‌شک تا زمانی ‌که نتیجه نهایی حاصل نشود هزینه‌ها ادامه خواهد داشت.
 
باوجود موفقیت‌های کیانی در دادگاه و پرداخت بیشتر از ۱۰۰میلیون دلار، او تنها توانسته مجوز ممنوعیت فروش ساعت‌های هوشمند نسل جدید اپل‌واچ را در داخل ایالات متحده آمریکا به ‌دلیل نقض پتنت کنترل اکسیژن خون بگیرد؛ بدین‌ معنا که فروش آن‌ها در بازار جهانی آزاد خواهد بود و اپل به‌راحتی می‌تواند فروش میلیون دلاری خودش را داشته باشد.
 
همچنین باید خاطرنشان کنیم نسل‌های قبلی اپل‌واچ اولترا نسل اول یا سری ۸ در آمریکا قابل‌فروش هستند، درصورتی‌ که نسل‌های قدیمی نیز به چنین فناوری مجهز هستند و تکنولوژی نرم‌افزاری تازه یا پیچیده‌ای محسوب نمی‌شود.
 
صرف‌نظر مباحث مالی، کیانی بیان کرد غول کوپرتینو رفتار نامناسبی با کمپانی‌های کوچک‌تر دارد و Masimo قصد دارد موضع و نگاه بالا به پایین اپل را تغییر دهد. ازسوی‌دیگر، مجموعه پزشکی AliveCor یک دعوای حقوقی به‌دلیل نقض پتنت کنترل ضربان قلب یا ECG با اپل دارد، اما نتیجه مطلوبی دراین‌خصوص حاصل نشده است.
 
باوجوداین، حمایت‌هایش را از Masimo اعلام کرد و گفت تمام سازندگان باید سیاستی مشابه را درمقابل اپل یا سایر کمپانی‌های بزرگ اتخاذ کنند.
 
همچنین، به‌نظر می‌رسد از نظر حمایت‌های اخلاقی، کیانی ارتش یک‌نفره محسوب می‌شود، چراکه هیچ‌کدام از همکاران و دوستانش درخصوص پیگیری پرونده و تصمیماتش او را یاری نکردند.
 
علاوه‌براین، باید اشاره کنیم Masimo با پرونده‌های حقوقی غریبه نیست، زیرا در سال ۲۰۰۶ میلادی پس‌از یک درگیری هفت‌ساله با کمپانی Nellcor توانست به‌پیروزی برسد؛ این مجموعه فعالیت درخصوص پالس اکسیمتری یا اکسیژن خون ارائه می‌کند که درمقابل ماسیمو شکست را پذیرفت.
 
باوجود شکایت Masimo از اپل و هزینه گزاف ۱۰۰ میلیون دلاری، کیانی اعلام کرد آماده مذاکره با اپل برای همکاری در آینده است؛ البته ابتدا غول کوپرتینو باید غرامت را بپردازد، اما اشاره‌ای به رقم پرداختی نکرد.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۴۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما