۰

اتحادیه اروپا با اجرای قانون مقاومت سایبری موافقت کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۱
اتحادیه اروپا با اجرای قانون مقاومت سایبری موافقت کرد
اتحادیه اروپا با اجرای قانون مقاومت سایبری موافقت کرد

آی‌تی‌من- قانون مقاومت سایبری که در سپتامبر سال گذشته از سوی کمیسیون اروپا پیشنهاد شد، برای همه محصولاتی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به یک دستگاه دیگر یا به شبکه متصل هستند اعمال خواهد شد. این قانون الزامات امنیت سایبری را برای طراحی، توسعه، تولید و فروش محصولات سخت افزاری و نرم افزاری تعیین می‌کند.

بر اساس قانون مذکور، تولیدکنندگان باید خطرات امنیت سایبری محصولات خود را ارزیابی کنند، اعلامیه‌های انطباق ارائه دهند و اقدامات متناسب را برای رفع مشکلات در طول عمر محصول یا برای یک دوره حداقل پنج ساله انجام دهند.
این تولیدکنندگان همچنین باید در مورد امنیت محصولات سخت افزاری و نرم افزاری برای مصرف کنندگان و کاربران تجاری شفاف‌تر باشند و حوادث سایبری را به مقامات ملی گزارش دهند. واردکنندگان و توزیع کنندگان نیز باید تأیید کنند که محصولات با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت دارند.

خوزه لوئیس اسکریوا، وزیر تحول دیجیتال اسپانیا در بیانیه‌ای گفت: دستگاه‌های متصل هنگام فروخته شدن در اتحادیه اروپا به سطح اولیه امنیت سایبری نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان به درستی در برابر تهدیدات سایبری محافظت می‌شوند.

کمیسیون اروپایی اعلام کرده است که قوانین امنیت سایبری در مقابل هزینه 29 میلیارد یورویی انطباق، سالانه موجب 290 میلیارد یورو صرفه‌جویی برای شرکت‌ها شود.
 
کد مطلب : ۲۸۲۳۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما