۰

ماجرای دستگیری مدیرعامل سروش پلاس چه بود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۰۱
ماجرای دستگیری مدیرعامل سروش پلاس چه بود
ماجرای دستگیری مدیرعامل سروش پلاس چه بود

آی‌تی‌من- خبرگزاری میزان درباره بازداشت فرهاد مرادی، بدون اشاره به نام وی و پیام‌رسان نوشت: در پی تذکر‌های مکرر و چندین باره به مدیرعامل یکی از پلتفرم‌های ایرانی برای چاره‌اندیشی در رابطه با انتشار محتوای غیراخلاقی و انتشار تصاویر مستهجن، مدیرعامل این پلتفرم احضار و بازداشت شد.

این خبرگزاری تاکید کرد که مقام قضایی در دو نوبت از مدیرعامل این پلتفرم برای چاره‌اندیشی درباره انتشار محتوای غیر اخلاقی و تصاویر مستهجن دعوت کرده که با بی‌توجهی وی همراه بوده است.

رسانه قوه قضاییه نوشته است که در سامانه ابلاغ قضایی برای مدیرعامل این پلتفرم احضاریه صادر شد که با وجود مشاهده ابلاغیه، مدیر عامل این پلتفرم از مراجعه به مرجع قضایی امتناع کرده است و پس از امتناع مدیرعامل این پلتفرم ایرانی برای حضور نزد مقام قضایی، سرانجام دستور جلب وی صادر و پس از جلب مدیرعامل این مجموعه عناوین اتهامی ‌تسهیل دسترسی به محتوای مستهجن و فراهم کردن موجبات فساد از طریق بسترسازی و عدم نظارت منتهی به اشاعه فحشا به وی تفهیم شد.

در حال حاضر و پس از تفهیم اتهام متهم با قرار وثیقه آزاد است.

بنابر گزارش رسانه دستگاه قضا، پلتفرم‌ها موظف هستند مطابق قانون بر محتوای بارگذاری شده در بستر فضایی که فراهم می‌کنند نظارت داشته باشند و با وجود تذکر‌های مکرر و پرتعداد به مدیرعامل این مجموعه برای نظارت بر محتوای غیرقانونی منتشر شده در بستر این پلتفرم متاسفانه هیچ اقدامی‌صورت نگرفت. همزمان با این مورد، به منظور پیگیری اصلاح محتوای مستهجن و غیراخلاقی، برای مدیرعامل یک پلتفرم دیگر نیز احضاریه صادر شد که مدیر این پلتفرم بعد از حضور نزد مقام قضایی، اصلاحات برای حذف محتوای غیراخلاقی را آغاز کرده و آثار آن محسوس است.
 
واکنش وزارت ارتباطات
رییس روابط عمومی‌ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص با بیان اینکه در حال پیگیری موضوع هستیم، گفت: حمایت و توسعه پلتفرم‌های داخلی از وظایف وزارت ارتباطات است و البته التزام به قانون هم وظیفه پلتفرم‌ها است.

محمد احسان خرامید در شبکه اجتماعی ویراستی افزود: از دستگاه قضائی هم انتظار صبوری بیشتری در مواجهه با پلتفرم‌های داخلی داریم همانطور که در موارد مشابه با درایت و نگاه حمایتی به موضوع توجه داشتند.
 
 
رییس هیات مدیره سروش: بازی برادران قرارگاهی است
اما در پی انتشار خبر دستگیری این مدیر، رئیس هیات مدیره سروش پلاس اعلام کرد که مدیرعامل این پیام‌رسان دستگیر نشده و محتوای مجرمانه قبل از دستور مقامات قضایی از روی این پلتفرم و براساس گزارش کاربران پاک شده است.

عباس عسگری، رئیس هیات مدیره پیام‌رسان سروش پلاس در گفت‌وگو با «شبکه شرق» ضمن تاکید اینکه مدیرعامل سروش پلاس دستگیر نشده است، اعلام کرد که خبر منتشر شده تنها یک بازی رسانه‌ای است برای اینکه پلتفرمی مانند سروش از مدار فعالیت خارج شود.
 
عسگری در پاسخ به این سوال که چرا عده‌ای باید علیه یک پیام‌رسان بومی دست به عملیات رسانه‌ای بزنند، توضیح داد: این‌ها عملیات رسانه‌ای برادران قرارگاهی است برای اینکه از سروش پلاس انتقام بگیرند، بیشتر از این هم امکان توضیح ندارم. همیشه عده‌ای هستند که می‌خواهند یک پلتفرم را از مدار فعالیت خارج کنند و روح انحصار به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که فعالیت پلتفرم دیگری در این فضا را ببینند.



 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۳۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين