۰

اینترپل: قاچاق انسان با کلاهبرداری سایبری در حال جهانی شدن است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۰
اینترپل: قاچاق انسان با کلاهبرداری سایبری در حال جهانی شدن است
اینترپل: قاچاق انسان با کلاهبرداری سایبری در حال جهانی شدن است

آی‌تی‌من- به گفته این سازمان بخش مجرمانه مذکور فراتر از خاستگاه خود در جنوب شرق آسیا رفته و مراکز کلاهبرداری تا آمریکای لاتین پیش می‌روند.

این سازمان پلیس جهانی اعلام کرد نیروی مجری قانون در بیش از 20 کشور در اکتبر بازرسی‌هایی از صدها مراکز قاچاق انجام داده که بسیاری از آنها برای قاچاق قربانیان جهت انجام کلاهبرداری‌های آنلاین در مقیاس صنعتی مشهور هستند و همزمان تحت آزار فیزیکی قرار دارند.

این عملیات هماهنگ که به دستگیری صدها مجرم منجر شد، نشان دهنده گسترش جغرافیایی تاثیر جرم و تبهکاری است و یکی از موارد آن شهروندان مالزیایی است که با وعده مشاغل با دستمزد بالا به پرو کشانده می‌شدند، یا شهروندان اوگاندایی که نخست به دبی و سپس به تایلند و میانمار فرستاده می‌شدند و در آنجا تحت نظارت افراد مسلح زندانی و به آنها کلاهبرداری کردن از بانک‌ها آموخته می‌شود.

هرچند بیشتر این موارد در جنوب شرقی آسیا رخ می‌دهد اما به گفته رزمری نالوبگا دستیار مدیر در بخش جوامع آسیب پذیر در اینترپل در بیانیه ای در این باره می‌گوید:این شیوه عملیاتی در حال گسترش است، قربانیانی که از قاره‌های دیگر و مراکز کلاهبرداری جدید تا دوردست ترین نقاط آمریکای لاتین ظاهر می‌شوند.

این پدیده در جنوب شرقی آسیا ظهور کرده که به گفته سازمان ملل محلی است که در آن صدها هزار نفر توسط باندهای تبهکارانه قاچاق و مجبور به فعالیت در مراکز کلاهبرداری یا دیگر عملیات‌های آنلاین غیرقانونی می‌شوند و در سال‌های اخیر گسترش یافته است.

به گفته سازمان ملل مراکز کلاهبرداری که بیشترین رشد را داشته‌اند سالانه میلیاردها دلار درآمد دارند.
 
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۲۳۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما