۰
پس از دو سال وقفه

نمایشگاه تلکام 2 تا 5 دی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۸
نمایشگاه تلکام 2 تا 5 دی برگزار می‌شود
نمایشگاه تلکام 2 تا 5 دی برگزار می‌شود
 
 
آی‌تی‌من- نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام٢٠٢٣) با حضور معاون امور نمایشگاهی، مدیرکل دفتر ترویج تجارت - سازمان توسعه تجارت ایران، مشاور بین‌الملل ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و رییس کانون هماهنگی فاوا، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران و اصحاب رسانه در سالن اصفهان نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
 
حامد بی‌آزار، معاون امور نمایشگاهی سازان توسعه تجارت، در ابتدای نشست با اعلام اینکه تلکام امسال با شعار تحول دیجیتال و اتصال پذیری از ۲ تا ۵ دی ماه برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه به مدت چهار روز در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع در سالن‌های 5، 6، 7، 8، 9، 10 و 11 محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین نمایشگاه تلکام در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، افزود: در نمایشگاه تلکام سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۵ شرکت حضور داشتند. اما از جمله ویژگی‌های نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ این است که ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی از کشور چین در آن حضور خواهند داشت.
بی‌آزار گفت: در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی و جلسات B2B مختلف برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان از این نمایشگاه و نشست‌ها شرکت کنند.
 
 وی ادامه داد: از جمله ویژگی دیگر نمایشگاه حضور بیش از ۸۰ نفر از ۳۰ شرکت مختلف به عنوان هیأت تجاری است که از ۹ کشور از جمله روسیه، چین و ترکمنستان سوریه، عراق، ترکیه، افغانستان، ازبکستان میزبان برای بازدید به نمایشگاه می‌آیند.
 
حامد بی‌آزار در ادامه توضیح داد: برای شکل‌گیری نمایشگاه، کارگروه تخصصی تشکیل دادیم و با اعضای شورای سیاستگذاری مشتمل بر محمود بازاری، مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران، سعید سعیدی، مشاور بین الملل ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، داوود ادیب، رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و رییس کانون هماهنگی فاوا، محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، سعید عواطفی، رییس گروه الکترونیک مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، غلامی، معاون اداره کل همکاری و توسعه صنعت وزارت ارتباطات و بنده موارد را در بیش از شش جلسه بررسی کردیم و تمهیداتی برای بهبود برگزاری نمایشگاه مصوب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از دوم دی ماه کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی در این نمایشگاه برگزار می‌شود که شرکت‌ها و بازدیدکنندگان می‌توانند به طور رایگان از این کارگاه‌ها بازدید کنند. همچنین پاویونی از محصولات دانش بنیان و نوآور که متمایز از نمونه‌های مشابه هستند برپا می‌شود.

وی گفت: در گروه‌های کالایی شرکت‌های مشاوره و طراحی در بخش ICT حضور دارند، شرکت‌های بهینه سازی و توزیع کننده، شرکت‌های پروژه محور، فعالان فین تک و گروه‌های دیگر، این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.
 
حضور 80 مهمان خارجی در تلکام
محمدمهدی آقارفیعی، مدیرعامل خانه نوآوری و فناوری ایران نیز در ادامه اظهار کرد: با حمایت مالی و معنوی ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری و نیز با توجه به اهمیت حوزه بین‌الملل در برگزاری نمایشگاه، از سه ماه قبل تیم‌های تخصصی فرایند شناسایی و جذب شرکت‌های متخصص در این حوزه را آغاز کردند.

وی افزود: با توجه به برگزاری همزمان نمایشگاه تلکام با پایان سال میلادی و تعطیلات کریسمس در نهایت، ۱۵۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه به صورت هیات اعلام آمادگی کردند که در نهایت ۸۰ مهمان انتخاب شدند.

آقارفیعی گفت: ۸۰ مهمان از ۹ کشور و ۳۰ شرکت برای بازدید از تلکام به ایران می‌آیند. این مهمان‌ها از کشورهای چین، سوریه، عراق، ترکیه، ترکمنستان، افغانستان، ارمنستان، ازبکستان، چین و روسیه هستند، البته با کشورهای دیگر نیز در حال رایزنی هستیم که هنوز نهایی نشده است.
 
حضور پررنگ مخابرات در تلکام
محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران نیز در این نشست گفت: شرکت مخابرات به عنوان اپراتوری که بیشترین مشترک تلفن ثابت و تلفن همراه را دارد در این نمایشگاه شرکت می‌کند. تمرکز ما در این نمایشگاه بر ارائه سرویس مبتنی بر فیبرنوری و فناوری‌های جدید خواهد بود.

وی اظهارداشت: گروه مخابرات ایران با حضور شرکت‌های مخابرات ایران، گروه کارخانجات شهید قندی، شرکت شسکام، شرکت خدمات اول مخابرات، شرکت کاراشاپ، شرکت امید ژرف نگر، شرکت تهران سیمین فر، شرکت نوران ارتباطات پایدار، شرکت بهینه پردازش سپهر پارس و مجتمع صنعتی رفسنجان، شرکت افرانت، شرکت پیشتازان،‌هاست ایران و شرکت ژرف نگر در سالن هفت نمایشگاه بین المللی تلکام، دستاوردها  و محصولات فناورانه و متنوع خود را به عموم علاقه مندان عرضه می‌کنند.

وی تاکید کرد: گروه مخابرات ایران، جامع ترین گروه مخابراتی در کشور است که تلاش دارد با استفاده از تحول دیجیتال و ارائه سرویس‌های مبتنی بر هوشمندسازی و اینترنت اشیا، بیشترین ارزش آفرینی را به ارمغان بیاورد، بر این اساس این گروه آخرین دستاوردهای صنعت ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاعات را همراه با ایده‌های جدید در عرصه‌های دانش بنیان و فناوری‌های در حال گسترش مانند فیبرنوری و فناوری نسل پنجم اینترنت را در نمایشگاه تلکام به مشتاقان و علاقه مندان این حوزه، ارائه می‌دهد.

بیدخام یادآور شد: شرکت‌های بزرگ و تخصصی اکنون در بخش ICT نگاه ویژه‌ای دارند و گروه مخابرات نیز در حال حاضر به مرحله ای رسیده است که می‌تواند با استفاده از حجم وسیع دیتا و زیرساخت‌های خود در سراسر کشور، و با اتکا به نوآوری و ارائه سرویس‌های مبتنی بر هوشمندسازی و تحولات دیجیتال، حوزه ICT را به عنوان یک بخش درآمدزا و تقویت کننده تبدیل کند.
 
استقبال شرکت‌های ICT  از تلکام
همچنین در ادامه نشست، داوود ادیب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و رییس کانون هماهنگی فاوا درباره عدم حضور وزارت ارتباطات در این نمایشگاه گفت: معمولاً زمانی از وزارتخانه‌ها خواسته می‌شود در نمایشگاه حاضر شوند که میزان استقبال شرکت‌ها اندک است. در این نمایشگاه با استقبال خوبی مواجه هستیم و از این جهت نیاز به حضور وزارت ارتباطات در قالب یک غرفه نبود.

وی افزود: درخواست ما از وزارت ارتباطات این بود که حضور شرکت‌ها پررنگ شود و در کنار آن با وزارت ارتباطات همسو و همگام هستیم. شعار نمایشگاه تلکام امسال تحول دیجیتال و اتصال‌پذیری است. به واسطه ارتباطی که با معاونت علمی‌ریاست جمهوری ایجاد شده، کلمه «اتصال پذیری» را انتخاب کردیم.

رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران ادامه داد: بخش دوم مربوط به تحول دیجیتال است که اشاره به صحبت‌های وزیر ارتباطات درباره افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد دارد. برای برگزاری این نمایشگاه ارتباط سه سویه میان معاونت علمی‌و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایشگاه بین‌المللی و شورای سیاست‌گذاری شکل گرفته است.

وی افزود: نمایشگاه ایران تلکام به صورت بین المللی و با هدف ایجاد فضایی مناسب برای تبادل اطلاعات و انتقال تکنولوژی روز توسط دست اندرکاران بخش‌های خصوصی و دولتی، استادان و دانش پژوهان این رشته ومعرفی دستاوردها ی علمی، پژوهشی و صنعتی جهان در زمینه صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات با آخرین دستاوردها و توانمندی‌های کشورمان در این زمینه، از سال ۱۳۷۹ تاکنون در حال برگزاری است.



 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۴۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما