۰

هشدار به بایدن درباره قوانین اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های آمریکایی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۹
هشدار به بایدن درباره قوانین اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های آمریکایی
هشدار به بایدن درباره قوانین اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های آمریکایی

آی‌تی‌من- گروهی از قانونگذاران آمریکا در نامه‌ای به جوبایدن هشدار داده‌اند قوانین فناوری اتحادیه اروپا به طور ناعادلانه شرکت‌های آمریکایی را هدف گرفته وشامل بسیاری از شرکت‌های اروپایی یا چینی نمی‌شود.
 
تحت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا ۵ شرکت فناوری آمریکایی آلفابت (شرکت مادر گوگل)، آمازون، اپل، متا پلتفرمز و مایکروسافت به عنوان دروازه بانان سرویس‌های اینترنتی برگزیده شده‌اند.
از مارس ۲۰۲۴ میلادی این شرکت در کنار تیک تاک ( متعلق به بایت دنس چین) ملزم به ایجاد همکاری بین پیام‌رسان‌های خود و رقبایشان هستند. همچنین آنها باید به کاربران اجازه دهند بین پیام رسان‌های پیش فرض نصب شده روی دستگاه‌ها، انتخاب کنند .
 
در این نامه ۲۱ عضو مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داده‌اند قوانین جدید ممکن است به اقتصاد و منافع امنیتی آمریکا آسیب بزند و بایدن خواسته‌اند تا تعهداتی از اتحادیه اروپا بگیرد تا این قوانین به طور عادلانه اجرا شوند.
 
در بخشی از نامه آمده است: ایمن سازی پیشرو بودن مادر این صنعت برای اقتصاد و کارگران آمریکایی واجب است. انتخاب شرکت‌های پیشرو آمریکایی به عنوان دروازه‌بانان اینترنتی خطر ضربه به اقتصاد آمریکا، ازبین بردن ویژگی پیشرو بودن کشور در حوزه دیجیتال و به خطر انداختن ایمنی کاربران را دربر دارد.
 
اروپا به عقیده برخی از کارشناسان در حوزهقانونمندسازی فناوری در سطح جهان پیشرو است. قانون بازارهای دیجیتال و سرویس‌های دیجیتال این منطقه مقرراتی را طراحی کرده که شرکت‌های بزرگ فناوری راهدف می‌گیرد.
 
در این نامه هدف قرار نگرفتن شرکت‌های چینی علی بابا، تنست و یک تولید کننده موبایل همچنین اینکه شرکت‌های اروپایی از هرگونه تحقیق دوری می‌کنند، مورد پرسش قرار گرفته است.
 
دولت آمریکا قبلا درباره قوانین اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های فناوری آمریکایی هشدار داده بود. هنگامی که پیش نویس قانون بازارهای دیجیتال در مرحله تهیه بود، هیات امنیت ملی کاخ سفید به نمایندگان اتحادیه اروپا اعلام کرد استفاده از این لایحه فقط برای هدف گرفتن شرکت‌های آمریکایی مانع همکاری آنها می‌شود.


 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۲۴۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين