۰

۱۲ اصطلاحی که قبل از خرید گوشی‌های تاشو سامسونگ باید بدانید

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۶
۱۲ اصطلاحی که قبل از خرید گوشی‌های تاشو سامسونگ باید بدانید
۱۲ اصطلاحی که قبل از خرید گوشی‌های تاشو سامسونگ باید بدانید

آی‌تی‌من- گلکسی‌های Z Fold5 و Z Flip5 تابستان سال جاری به عنوان پرچمداران جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ روانه بازار جهانی شدند و طی مدت کوتاهی در مناطق مختلف جهان توجهات زیادی را به خود جلب کردند. این گوشی‌های جدید دارای قابلیت‌ها و فناوری‌های نوینی هستند که برخی از آنها تا پیش از این برای کاربران گوشی‌های تاشو ناشناخته بود. به همین بهانه، مروری داشته‌ایم بر فناوری‌های نوینی که توسعه‌دهندگان گوشی‌های گلکسی سامسونگ در مدل‌های تاشوی خود ارائه کرده‌اند تا بیشتر با اصطلاحات تخصصی گوشی‌های تاشوی سامسونگ آشنا شوید.
 
1.Flex Window 
نمایشگر Flex Window در حقیقت Cover Screen گوشی‌های تاشو است که اولین بار روی گوشی گلکسیZ Flip سامسونگ مورد استفاده قرار گرفت. این نمایشگر به شما اجازه می‌دهد بدون باز کردن گوشی به قابلیت‌هایی مانند دوربین، پیام‌ها، اعلان‌ها، تقویم،آب‌وهوا و پخش محتوا دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید با کمک آن به تماس‌ها و مکالمات ویدیویی خود پاسخ دهید.
 
2.FlexCam
FlexCam یک ویژگی برای دوربین گوشی‌های تاشو است که امکان عکاسی یا فیلمبرداری بدون استفاده از دست را با خم کردن گوشی در یک زاویه مشخص، فراهم می‌کند. این قابلیت، انعطاف‌پذیری بیشتری به تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها می‌دهد تا بدون نیازبه کمک گرفتن از دستان خود، محتوای موردنظرشان را ایجاد کنند و بدون باز کردن گوشی، از زوایای مختلف عکس بگیرند.
 
3.حالت Flex
زمانی که گوشی‌های تاشو را تا میزان مشخصی باز می‌کنید، رابط کاربری آنها وارد حالت منعطف تقسیم صفحه (Flex Mode) می‌شود. این حالت عموما در زوایای بین 75 درجه و 115 درجه پشتیبانی شده و اگر صفحه را بیشتر از آن باز کنید، حالت تمام صفحه فعال خواهد شد. با وجود این قابلیت به راحتی می‌توانید دستگاه‌های تاشوی خود را روی یک سطح صاف بدون نیاز به پایه نگهدارنده جداگانه قرار دهید و از قابلیت‌های متنوع آن بهره‌مند شوید. به سادگی به تماشای فیلم مورد علاقه خود بپردازید، ایمیل کاری بفرستید و یا با دوستان خود تماس ویدیویی برقرارکنید.
 
4.لولای Flex
لولای منعطف (Flex Hinge) همانطور که از نامش پیداست، طراحی جدید سامسونگ برای بازشدن گوشی‌های تاشو است که به دو صفحه‌نمایش مقابل هم اجازه می‌دهد بهتر از قبل روی یکدیگر سوار شوند. این فناوری جدید، دوام گوشی را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده و در زوایای خاص، عملکرد حالت فلکس را فعال می‌کند. این لولای منعطف با ساختار ریلی دوگانه‌ای که دارد، ضربات وارد شده خارجی را توزیع می‌کند تا از آسیب به بدنه جلوگیری شود.
 
5.نوار وظیفه
نوار وظیفه (Taskbar)، یک پنل کنترلی رابط کاربری در پایین صفحه‌نمایش است که گزینه‌های دلخواه و میان‌برهای لازم برای برنامه‌هایی که اخیرا استفاده شده را ارائه می‌دهد. به کمک این نوار می‌توانید به‌سادگی بینبرنامه‌ها جابه‌جا شده و از یک تجربه تسک‌بار یکپارچه (درست مانند کامپیوترها) لذت ببرید.
 
6.قابلیت چند پنجره‌ای
رابط کاربری گوشی‌های تاشوی سامسونگ، از قابلیت چند پنجره‌ای (Multi Window) برای نمایش حداکثر سه پنجره به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. این قابلیت، یک تجربه چندوظیفه‌ای را برای اجرای همزمان برنامه‌های مختلف مانند: پخش و تماشای ویدیو، مرور وب و بازی ارائه می‌دهد.
 
7.ژست لمسی کشیدن سریع
ژست لمسی کشیدن سریع (Swipe Gesture)، ویژگی بسیار مفیدی است که به کاربر اجازه می‌دهد صفحه ‌نمایش تاشوی گلکسی خود را از طریق حرکات انگشت کنترل کند. با کمک این قابلیت می‌توانید صفحه را به صورت افقی تقسیم کنید و یا با کشیدن دو انگشت از پایین به بالا، یک برنامه جدید را باز کنید. این حرکات، کارایی مولتی‌تسکینگ گوشی‌های لمسی را افزایش داده و روشی بهینه برای کار با دستگاه فراهم می‌کند.
 
8.شیشه فوق‌العاده نازک
یکی از مهم‌ترین اجزای نمایشگرهای تاشوی سریگلکسی Z سامسونگ، شیشه فوق‌العاده نازک (UTG) آنها است. نازکی استثنایی این ماده، امکان خم شدن انعطاف‌پذیر آن را فراهم می‌کند تا هنگام تا کردن، صفحه‌نمایش دچار مشکل نشود. این فناوری مانند شیشه‌های سنتی، ضدخش بوده و دارای مقاومت بسیارخوبی دربرابر سایش و خراشیده شدن است.
 
9.دوربین زیر نمایشگر
سامسونگ با استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر(UDC)  در گوشی‌های تاشوی سری گلکسی Z Fold خود، به یک نمایشگر تمام‌صفحه واقعی دست یافته است. در این فناوری، دوربین سلفی در زیر صفحه پنهان شده و دیگر نیازی به ایجاد بریدگی و حفره در نمایشگر نیست. بدین ترتیب شما دید یکپارچه‌ای از صفحه مقابل خود خواهید داشت. سامسونگ در ابتدا فناوری پیشرفته UDC را برای گوشی‌های گلکسی Z Fold3 معرفی کرده و در نسخه‌های بعدی به پیاده‌سازی آن ادامه داده است.
 
10.Dynamic AMOLED 2X
فناوری Dynamic AMOLED 2X، جدیدترین و پیشرفته‌ترین نوع صفحه‌نمایش موبایل شرکت سامسونگ است که براساس Dynamic AMOLED پایه که در سال 2019 معرفی شده، ساخته شده است. این نسخه ارتقایافته، برای کاربردهایی همچون انجام بازی‌های پرسرعت و مولتی‌تسکینگ بهینه شده است و از پوشش ۱۰۰ درصدی طیف رنگی DCI-P3 برای نمایش دقیق رنگ‌ها و کنتراست بهره می‌برد. این نمایشگر با حرکت روان و نرم‌تر، زمان پاسخگویی عالی و استانداردHDR10+ خود، تجربه کاربری یکپارچه‌ای ارائه می‌دهد. نکته قابل‌ توجه آن، نرخ به‌روزرسانی تطبیقی ارتقا یافته از 60 هرتز به 120 هرتز است که عملکرد نمایشگر را به‌ طرز چشمگیری افزایش داده است.
 
11.قاب‌بندی خودکار
اگر تولیدکننده محتوای حرفه‌ای یا اهل ضبط ویدیوهای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی هستید، سامسونگ قابلیت هوشمند قاب‌بندی خودکار (Auto Framing) دوربین‌های خود را به شما پیشنهاد می‌دهد. Auto Framing یک امکان بسیار کاربردی با بهره‌مندی از هوش مصنوعی است که سوژه متحرک را دنبال کرده و زاویه دوربین را به‌طور خودکار براساس جابه‌جایی آن تنظیم می‌کند. این قابلیت، می‌تواند سوژه‌های در حال حرکت را تا فاصله حدودی سه متری با سرعت راه رفتن معمولی ردیابی کند. بدین ترتیب، ثبت صحنه‌های پویا در زندگی روزمره راحت‌تر از همیشه خواهد بود.
 
12.Nightography
ثبت تصاویر باکیفیت در تاریکی شب، همیشه یک چالش مهم برای کاربران گوشی‌های هوشمند است. زمانی که نور محیط کافی نباشد، عموما لنزهای کوچک گوشی‌ها قادر به گرفتن عکس‌های باکیفیت و واضح نیستند. سامسونگ برای حل این مشکل، قابلیت ویژه عکاسی در شب یا Nightography را اولین بار با گوشی گلکسیS22  خود معرفی کرد. این امکان، شفافیت رنگ و کیفیت تصویر را حتی در محیط‌های کم‌نور به میزان قابل ‌توجهی افزایش می‌دهد.
 
کارکرد آن به این شکل است که به‌صورت دنباله‌دار از سوژه چندین تصویر به ثبت می‌رساند و از فناوری پردازش چند فریمی‌(MFP)  کمک می‌گیرد تا با تجزیه و تحلیل آنها، نویز و عکس‌های تار را حذف کند. Nightographyدرحقیقت یک جلوه HDR را روی تصاویر انتخاب ‌شده اعمال و آنها را در یک عکس واضح ترکیب می‌کند. رنگ‌ها و جزییات توسط این امکان هوشمند، با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی پردازش سیگنال تصویر (ISP) بهبود می‌یابند تا نتیجه خیره‌کننده‌ای خلق شود.
 
با شناخت این 12 اصطلاح تخصصی به کار رفته در گوشی‌های تاشوی گلکسی سامسونگ، علاوه بر کاربری بهتر، هنگام خرید، انتخاب مناسب‌تری خواهید داشت. همچنین می‌توانید موارد ارتقا یافته در نسخه‌های جدیدتر را به خوبی تشخیص دهید و گوشی تاشوی ایده‌آل خود را بخرید.
 
 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۴۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما