۰
وزیر بهداشت تاکید کرد:

مسوولیت فروش اینترنتی دارو باید با داروخانه‌ها باشد

تاریخ انتشار
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵
مسوولیت فروش اینترنتی دارو باید با داروخانه‌ها باشد
مسوولیت فروش اینترنتی دارو باید با داروخانه‌ها باشد

آی‌تی‌من- بهرام عین اللهی در خصوص موضع وزارت بهداشت در خصوص فروش اینترنتی دارو گفت: با فروش اینترتی موافق نیستم، ولی اگر داروخانه‌ای قصد داشت دارو بفروشد؛ می‌تواند هم به شکل حضوری و هم اینترنتی به صورت پیک همراه این کار را انجام دهد، اما مسوولیت بر عهده داروخانه است.
 
عین اللهی با بیان خطرات تجویز دارو بدون ضابطه عنوان کرد: اگر دارویی را مریض اشتباه استفاده کرد، ممکن است منجر به مرگ بیمار شود و در صورتی که در فرایند نظارت نباشد، بعضی دارو‌ها ممکن است قاچاق و حتی فاسد شود.
 
وی افزود: مسوولیت فروش دارو حتما با داروخانه است و خارج از آن ستاد تنظیم بازار مخالفت کرده و اگر کسی دچار ضایعه شود حتما باید پیگیری قانونی صورت گیرد.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: اگر داروخانه‌های مجهز خواستند به بیماران مزمن و افرادی که دیابت و پرفشاری خون دارند یا به طور مستمر دارو مصرف می‌کنند، دارو بفروشد می‌توانند این کار را به صورت اینترنتی انجام دهند.
 
عین اللهی یکی از رویکرد‌های وزارت بهداشت را توسعه خدمات الکترونیکی برشمرد و گفت: یکی از اهداف ما پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات است به طوری که در شروع کار دولت نسخه نویسی الکترونیک۱۰ درصد بود و ما آن را به بالای ۹۰ درصد رساندیم و در موضوع نوبت‌دهی الکترونیک اقدامات خوبی شکل گرفته و امیدواریم روز به روز تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت بیشتر شود و مردم کمتر بتواننند حضوری مراجعه کنند.
 
در خبر دیگری در همین رابطه معاون وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر فروش اینترنتی دارو غیرقانونی است و داروهای تقلبی، غیرمجاز و غیر ایمن در بستر فضای مجازی و بدون اینکه بدانیم این فرآورده دارو است یا دارونما به دست مصرف کننده می‌رسد. ما نظارت‌های سختی روی داروخانه‌ها اعمال می‌کنیم اما سکوهای اینترنتی داروهایی قاچاق، غیرمجاز و با منبع نامعلوم را به فروش می‌رسانند.
 
رئیس سازمان غذاودارو از مردم خواست که به هیچ وجه از بسترهای ناامن که سازمان غذا و دارو تا این لحظه هیچ یک از آنها را تایید نکرده است دارو تهیه نکنند و در صورت خرید مسوولیت هر عواقبی با خریدار است.
 

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۴۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين