۰
پلیس: مراقب کلاهبرداری باشید

آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان

تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۷
آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان
آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان

آی‌تی‌من- هفته دوم دی ماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبر نحوه ارائه اینترنت رایگان دولت به همه مردم شروع شد. در راستای افزایش تعرفه بسته های اینترنتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارسال پیامکی خبر از ارائه بسته اینترنتی رایگان به همه مردم داد.

ثبت نام بسته اینترنتی گفته شده شامل ۱۰ گیگابایت اینترنت داخلی (معادل ۵ گیگ اینترنت بین الملل) است که از روز یکشنبه از طریق مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند آغاز شد و هفته جاری حداکثر زمان برای ثبت نام اینترنت رایگان دولتی اعلام شده و مردم فرصت دارند تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ از این هدیه استفاده کنند.

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری به سوالات مردم پاسخ داد. وی درباره دلیل تغییر تعرفه‌ها اینگونه توضیح داد که تعرفه ها از سال ۱۳۹۶ تا به الان تغییر نکرده و افزایشی نداشتیم.

وی معتقد است بخش خصوصی اگر بخواهد کیفیت شبکه را افزایش دهد و نیاز مردم را بر آورده کند به منابع نیاز دارد و اگر به نرخ تورم توجه کنیم این افزایش باید انجام می شد و در نهایت برای اولین بار در وزارت ارتباطات این موضوع را به تعهد و آن را به الحاقیه پروانه تبدیل کردند تا درصورتی که تعهدات را انجام ندهند، بتوانند برخورد و جریمه کنند.

اما در همین رابطه رییس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: افراد روش‌های فعالسازی بسته اینترنت هدیه دولت را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کرده و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی اعتماد نکنند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در خصوص احتمال کلاهبرداری و سودجویی با عنوان هدیه اینترنت رایگان هشدار داد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به طرح هدیه اینترنت رایگان هیأت دولت به مردم، افراد باید دقت داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند گرفتار نشده و حتما از طریق مبادی اعلام شده نسبت به فعالسازی این هدام کنند.

وی با بیان اینکه ممکن است شیادان مجازی با انتشار تبلیغاتی نظیر «اینترنت رایگان دولت»، «اینترنت هدیه روز مادر» و ... بخواهند از شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری کنند، افزود: این افراد معمولا تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند؛ در ادامه نیز کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌ هدایت کرده یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان نباید فریب این تبلیغات را بخورند تصریح کرد: حتماً اخبار و روش‌های فعال سازی این بسته‌های اینترنت هدیه را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کرده و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی اعتماد نکنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هیچ سازمان رسمی و دولتی از شماره‌های شخصی پیامک ارسال نمی‌کند ادامه داد:‌ فریب پیامک‌هایی که با سرشماره شخصی ارسال می‌شود را نخورید و از کلیک کردن بر روی لینک‌های ناشناس و مشکوکی که با مضامین مختلف از جمله هدیه اینترنت و... برایتان ارسال می شود، پرهیز کنید.

سرهنگ داود معظمی گودرزی با تاکید بر اینکه پلیس فتا نیز بر این فضا نظارت داشته و با موارد تخلف برخورد خواهد کرد، توصیه کرد:‌ لازم است شهروندان نیز با پلیس همکاری کرده و اگر چنانچه با چنین مواردی روبه‌رو شدند، بدون آنکه وارد لینک شوند، موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۲۴۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما