۰
با امضای یک سند همکاری مشترک کلید خورد

برنامه مشترک معاونت علمی و یونیسف برای توسعه اکوسیستم نوآوری در حوزه کودک و نوجوان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۲
برنامه مشترک معاونت علمی و یونیسف برای توسعه اکوسیستم نوآوری در حوزه کودک و نوجوان
برنامه مشترک معاونت علمی و یونیسف برای توسعه اکوسیستم نوآوری در حوزه کودک و نوجوان

آی‌تی‌من- سند برنامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و صندوق یونیسف در ایران با هدف جلب مشارکت ملی و هم افزایی نهادها و ذینفعان جهت توسعه اکوسیستم نوآوری در حوزه کودک و نوجوان به امضای امیرحسین میرآبادی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری و رابین ناندی، نماینده رسمی‌یونیسف در ایران رسیده است.

میرآبادی با اشاره به اهمیت همکاری با سازمان‌های بین المللی در حوزه‌های علمی و فناوری بر لزوم اثربخشی و تاثیرات ملموس نوآوری بر جامعه و مردم تاکید کرد.

وی افزود: تقویت صادرات محصولات دانش بنیان و توسعه تاثیرات فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بر جامعه و اقتصاد ملی از اولویت‌های دولت است.

نماینده و رئیس دفتر یونیسف در جمهوری اسلامی ایران نیز بر اهمیت نوآوری در بخش کودک و نوجوان تاکید کرده و از توجه و همکاری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به حوزه کودک و نوجوان تقدیر کرد.

وی همچنین ابزار امیدواری کرد که این برنامه همکاری با مشارکت همه شرکای اجرایی دولتی به اهداف ملموس و اثرگذاری بر جامعه ذینفعان منجر شود. در این نشست طرفین بر توسعه همکاری بلند مدت و موثر تأکید کردند.

همچنین مقرر شد برنامه‌های اجرایی عملیاتی به منظور دستیابی به نتایج ملموس و تحقق اهداف پیش بینی شده با مشارکت همه ذینفعان اجرا شود.

 همکاری در زمینه تبادل فناوری و انتقال تجارب و راهکارهای نواورانه بین ایران و سایر کشورها با مشارکت یونیسف از مهم‌ترین محورهای همکاری طرفین است.

همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و یونیسف از سال 1398 آغاز و تاکنون دو دوره چالش نواوری در زمینه کودک و نوجوان با مشارکت طرفین برگزار شده است.

تلاش جهت شکل گیری اکوسیستم نوآوری حوزه کودک و نوجوان، جلب مشارکت ذینفعان، شناسایی و حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف نوآوری در بخش کودک و نوجوان از مهم ترین دستاوردهای همکاری‌های پیشین بوده است.
 
کد مطلب : ۲۸۲۵۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما