۰
با تصویب مجلس

شهرداری‌ها مکلف به صدور 15 روزه مجوز حفاری برای فیبرنوری شدند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۴
شهرداری‌ها مکلف به صدور 15 روزه مجوز حفاری برای فیبرنوری شدند
شهرداری‌ها مکلف به صدور 15 روزه مجوز حفاری برای فیبرنوری شدند

آی‌تی‌من- در بند (الف) تبصره (۱۱) ماده واحده این لایحه آمده است: به منظور تضمین و ارتقای سطح امنیت شبکه، امنیت زیرساخت‌ها و امنیت سامانه‌های خود و پیشگیری مؤثر از وقوع حوادث امنیتی رایانیکی (سایبری) در دستگاه خود اختصاص دهند.

 آیین‌نامه اجرائی این بند مشتمل بر موارد مستثنی بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ظرف یک‌ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به‌تصویب هیات وزیران می‌رسد.

همچنین بر اساس بند (ب) تبصره (۱۱) ماده واحده لایحه مذکور؛ مانده حساب توسعه شبکه تار (فیبر) نوری موضوع بند «س» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور پس از تأسیس صندوق توسعه فیبر به‌حساب صندوق انتقال می‌یابد.

در بند (پ) تبصره (۱۱) ماده واحده این لایحه آمده است: به منظور تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه تار (فیبر) نوری کشور، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی مکلف هستند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و معابر خارج از شهر را حداکثر پانزده روز پس از دریافت تقاضای کارور (اپراتور) معرفی‌شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و با همکاری شهرداری‌ها ارایه کنند.

 
 
 
کد مطلب : ۲۸۲۵۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما