۰

اقدام گوگل و وودافون برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۲
اقدام گوگل و وودافون برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای
اقدام گوگل و وودافون برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای

آی‌تی‌من- این نخستین سرمایه گذاری گوگل و AT&Tدر شرکت مذکور است اما ودافون قبلا در آن سرمایه گذاری کرده بود. شرکتASTاسپیس موبایل دربیانیه ای جمع آوری سرمایه را اعلام کرد.

ودافون و AT&T سفارش خرید تجهیزات شبکه را ثبت کرده‌اند تا از سرویس‌های تجاری برنامه ریزی شده، پشتیبانی کنند. اما گوگل توافق کرده در توسعه محصول، آزمایش و اجرای برنامه‌ها برای شبکه اتصال اسپیس موبایل در دستگاه‌های اندروید و غیره همکاری کند. شرکت ASTاسپیس موبایل که ماهواره آزمایشی بسیاری بزرگی را در مدار زمین دارد، قبلا از شرکت‌های راکوتن، آمریکن تاور و بل کانادا نیز سرمایه دریافت کرده بود.

این شرکت در اسنادی که به کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا ارائه کرده، نوشته است: در کل تصور می‌شود فناوری ماهواره به موبایل برای تامین اینترنت موبایل در مناطق صعب العبور مناسب است. اما فناوریAST می‌تواند روی پوشش ماهواره ای دربخش‌های مجزا از مناطق دارای مجوز کار کند. این فناوری نیازی به یک طیف سراسری از انبوهی تلفن همراه زمینی ندارد که مالک مجوز اپراتور شبکه تلفن همراه آن را در اختیار شرکت گذاشته است. پوشش AST مکمل پوشش گسترده شبکه زمینی AT&T خواهد بود.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۲۵۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما