۰

افشاگری کارمند مایکروسافت علیه محصول اوپن ای آی

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۹
افشاگری کارمند مایکروسافت علیه محصول اوپن ای آی
افشاگری کارمند مایکروسافت علیه محصول اوپن ای آی

آی‌تی‌من- یک مدیر مایکروسافت مدعی است محصول DALL-E3 شرکت اوپن‌ای آی شکاف‌های امنیتی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر خشن یا مخرب تولید کنند. نشریه «گیک وایر» در گزارشی اعلام کرده تیم حقوقی مایکروسافت، از تلاش‌های شین جونز رهبر مهندسی مایکروسافت برای هشدار به مردم درباره این شکاف جلوگیری کرده است. این افشاگر اکنون قصد دارد پیام خود را به گوش مقامات برساند.

جونز در اوایل دسامبر 2023 کشف کرد یک شکاف به او اجازه می‌دهد دستورالعمل امنیتی DALL-E3  را دور بزند. جونز مدعی است مشکل را به مدیران خود در مایکروسافت گزارش داده و آنها به او دستور داده‌اند تا شخصا این اختلال را به طور مستقیم به اوپن‌ای‌آی گزارش دهد. پس از این اقدام وی متوجه شد شکاف مذکور در DALL-E3 اجازه تولید تصاویر خشن و مخرب را می‌دهد.

در مرحله بعد این مهندس سعی کرد اختلال کشف شده را در یک پست لینکدین فاش کند. او در این باره در نامه اش نوشته است: صبح 14 دسامبر 2023 میلادی من به طور عمومی نامه‌ای به هیات مدیره اوپن ای آی در لینکدین منتشر کردم و از آنها خواستم تا DALL-E3 را تعلیق کنند زیرا مایکروسافت یکی از اعضای هیات نظارت در اوپن ای آی است و من قبلا نگرانی‌هایم را با تیم رهبری مطرح کردم. من مایکروسافت را از نامه مذکور نیز مطلع کردم.

مایکروسافت در پاسخ به این اقدام از وی خواست پستش را حذف کند. او در بخش دیگری نوشته است: مدت کوتاهی پس از فاش شدن نامه، مدیرم با من تماس گرفت و گفت بخش حقوقی مایکروسافت خواستار حذف پست شده است.

هرچند جونز از این دستور پیروی کرد اما هیچ گاه توضیحاتی از تیم حقوقی مایکروسافت دریافت نکرده است. او بعدا تلاش می‌کند تا اطلاعاتی در این باره از تیم حقوقی به دست آورد اما مورد غفلت واقع می‌شود.

سخنگوی اوپن ای آی در نامه‌ای به انگجت نوشته است: ما پس از دریافت گزارش کارمند مایکروسافت، به سرعت موضوع را بررسی کردیم و مطمئن شدیم تکنیکی که او به اشتراک گذاشته سیستم‌های ایمنی ما را دور نمی‌زند. ایمنی اولویت اصلی ما است و ما رویکردی چند جانبه در این زمینه در پیش گرفته‌ایم.

 
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۲۶۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما