۰

تداوم روند اخراج نیروی کار شرکت‌های فناوری در سال 2024

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۲
تداوم روند اخراج نیروی کار شرکت‌های فناوری در سال 2024
تداوم روند اخراج نیروی کار شرکت‌های فناوری در سال 2024

آی‌تی‌من- شرکت‌های بزرگی مانند آمازون، اسنپ، سیلزفورس و گوگل در کنار موسسات رسانه‌ای بزرگی همچون لس‌آنجلس تایمز و والت‌دیزنی، روند اخراج و تعدیل نیرو را ادامه می‌دهند.

در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد تعدیل نیرو که از سوی شرکت‌های فناوری و رسانه اعلام شده، می‌پردازیم.
 
آمازون
آمازون روز 18 ژانویه خبر از اخراج کمتر از 5 درصد از کارکنان واحد پرایم داد. پیش از آن در روز 11 ژانویه نیز رییس بخش کتاب‌های صوتی و پادکست این شرکت در یادداشتی اعلام کرده بود که 5 درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند.

آمازون روز دهم ژانویه اعلام کرده بود که صدها نفر از کارکنان بخش عملیات پخش و استودیو را اخراج می‌کند.
همچنین روز نهم ژانویه، بلومبرگ گزارش داده بود که واحد Twitch قصد دارد 35 درصد یا حدود 500 نفر از کارکنان خود را تعدیل کند.
 
آلفابت
روز 22 ژانویه اعلام شد که X Lab به عنوان واحد مسوول توسعه فناوری‌های جدید در آلفابت، قصد دارد ده‌ها نفر از کارکنان خود را تعدیل کند و برای تامین سرمایه به سوی سرمایه‌گذاران خارج از شرکت برود.

روز 16 ژانویه نیز گوگل، به عنوان زیرمجموعه آلفابت از تعدیل صدها نفر از کارمندان و تیم تبلیغات فروش خود خبر داده بود.

گوگل در روز 11 ژانویه نیز گفته بود که در تیم‌های سخت‌افزار مسوول محصولات پیکسل، نست و فیت‌بیت و بخش عمده‌ای از تیم واقعیت افزوده خود دست به تعدیل نیروی گسترده می‌زند.
 
گروه اسکای
روز 30 ژانویه یک منبع آگاه به رویترز اعلام کرد که شرکت رسانه‌ای اسکای که متعلق به کامکست است، برای تعدیل یک هزار شغل در سال جاری برنامه‌ریزی کرده است. این اقدام بخشی از تلاش این شرکت برای حرکت از سوی سرویس‌های ماهواره‌ای به خدمات مبتنی بر اینترنت است.
 
اسنپ
روز 5 فوریه (دیروز) اسنپ اعلام کرد که قصد دارد نزدیک به 528 شغل یا 10 درصد از نیروی کار جهانی خود را تعدیل کند.
 
سیلزفورس
بر اساس گزارش روز 26 ژانویه وال‌استریت ژورنال، سیلزفروس حدود 700 کارمند خود را اخراج می‌کند که معادل یک درصد از نیروی کار جهانی این شرکت است.
 
مایکروسافت
مایکروسافت روز 25 ژانویه از اخراج 1900 نفر از کارکنان اکتیویژن بلیزاد و ایکس‌باکس خبر داد.
 
پارامونت
روز 25 ژانویه خبر رسید که شرکت پارامونت گلوبال قصد دارد تعداد نامشخصی از کارکنان خود را اخراج کند و به سازمانی چابک‌تر تبدیل شود.
 
بیزینس اینسایدر
باربارا پنگ، مدیرعامل بیزینس اینسایدر روز 25 ژانویه اعلام کرد که این موسسه رسانه‌ای قصد دارد حدود 8 درصد از کارکنان خود را اخراج کند.
 
آی‌بی‌ام
شرکت IBM نیز روز 24 ژانویه اعلام کرده که می‌خواهد تعدادی از کارکنان خود را در سال 2024 اخراج کند و در همین حال تعداد بیشتری را برای نقش‌های مربوط به هوش مصنوعی استخدام خواهد کرد و به احتمال زیاد سال را بدون تغییر تعداد کارمندان خود به پایان می‌رساند.
 
آرورا
 شرکت فناوری خودروهای خودمختار Aurora Innovation روز 24 ژانویه از اخراج 3 درصد از نیروی کار خود به عنوان بخشی از برنامه سازماندهی مجدد خبر داد.
 
eBay
روز 23 ژانویه، شرکت eBay اعلام کرد که قصد دارد حدود هزار فرصت شغلی معادل 9 درصد از نیروی کار فعلی خود را تعدیل کند.
 
لس آنجلس تایمز
لس آنجلس تایمز قصد دارد 94 روزنامه نگار عضو اتحادیه روزنامه‌نگاران را اخراج کند.
 
والت‌دیزنی
استودیوی انیمیشن پیکسار،  روز 11 ژانویه اعلام کرد که پس از اتمام تولید برخی از نمایش‌ها و به دلیل داشتن تعداد پرسنل بیشتر از حد نیاز، نیروی کار خود را کاهش خواهد داد.
 
یونیتی
شرکت Unity Software که ارایه دهنده نرم‌افزار بازی‌های ویدیویی است، روز 8 ژانویه اعلام کرد که قصد دارد تقریباً 25 درصد از نیروی کار خود (معادل 1800 شغل) را اخراج کند.
 
کد مطلب : ۲۸۲۶۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين