۰
مدیرعامل صندوق صحا اعلام کرد:

اعطای تسهیلات با سود 17 درصدی به صنایع پیشرفته حوزه فاوا

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۷
اعطای تسهیلات با سود 17 درصدی به صنایع پیشرفته حوزه فاوا
اعطای تسهیلات با سود 17 درصدی به صنایع پیشرفته حوزه فاوا

آی‌تی‌من- محسن نادری منش با بیان اینکه تسهیلات صندوق به صنایع پیشرفته‌ای تعلق می‌گیرد که عضو بخش خصوصی یا تعاونی باشد، گفت: امسال به صنایع پیشرفته در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار‌های کامپیوتری ۱۷ درصد، الکترونیک، کنترل، لیزر، فوتونیک، مواد و مخابرات ۲۵ درصد، تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید آزمایشگاهی ۱۰ درصد، مواد پیشرفته فلزات و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی ۱۶ درصد، فناوری‌های زیستی ۲ درصد، فناوری‌های نانو و محصولات پیشرفته ۳ درصد، هوافضا ۵ درصد، تجهیزات پیشرفته ساخت و تولید آزمایشگاهی ۱۴ درصد و خودکارسازی (اتوماسیون) پیشرفته و سامانه‌های هوشمند ۸ درصد تسهیلات اعطا شده است.

وی به هدفگذاری افزایش سه برابری ارائه تسهیلات صندوق به بنگاه‌های بخش خصوصی از سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: ارائه تسهیلات صندوق از حدود ۱۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۳۲۰ میلیارد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

 نادری منش با اشاره به برنامه ریزی برای ارائه تسهیلات هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲، گفت: خوشبختانه امسال هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا شد که ۲۰ درصد بیش از هدفگذاری تعیین شده است.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ تعداد تسهیلات ارائه شده ۶۵ مورد، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۵ مورد و در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳۰۰ مورد تسهیلات اعطا شده که رشد سه برابری نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

 مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: با توجه به عملکرد سه برابری در سال جاری پیش‌بینی می‌شود درآمد صندوق نیز در سال آینده ۳ برابر افزایش یابد.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اشاره به تنوع‌بخشی افزایش میزان ریالی اعطای تسهیلات به بنگاه‌های صنایع پیشرفته در سال‌های گذشته، گفت: تامین مالی طرح‌های پیشران ملی مانند موتور هواپیما و قطار‌های سریع السیر از ماموریت‌هایی است که وزارت صمت بر عهده صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گذاشته و به دلیل اینکه سقف اعطای تسهیلات محدود است، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی طرح‌ها را اخیراً آغاز کرده‌ایم.

 نادری منش افزود: لازمه ارائه خدمات کارشناسی ایجاد شبکه‌ای از کارگزاری‌هاست که سال آینده طراحی مدلی برای این خدمت در دستور کار صندوق است.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۶۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما