۰

روبات انسان نما قابلیت‌های هوش مصنوعی نوین را به نمایش می‌گذارد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۸
روبات انسان نما قابلیت‌های هوش مصنوعی نوین را به نمایش می‌گذارد
روبات انسان نما قابلیت‌های هوش مصنوعی نوین را به نمایش می‌گذارد

آی‌تی‌من- شرکت روباتیک ۱X  برای پیشبرد چشم انداز نیروی کار مورد نیاز سعی دارد با استفاده از روبات‌های هوشمند و ایمن نیروی کار فیزیکی انبوهی فراهم کند.

این شرکت که با پشتیبانی«اوپن‌ای‌آی» تاسیس شده، مدعی است توازن انسان- محیط زیست و طراحی سخت افزاری با شباهت به انسان برای ارتقای مهارت‌ها را در اولویت خود قرار داده است. ۱X از رویکردی جامع و خودکار برای به حداکثر رساندن پتانسیل سخت افزاری سازگار استفاده می‌کند و به این ترتیب رفتارهای حرکتی را به طور مستقیم از داده‌های ورودی به شبکه‌های عصبی روبات‌ها می‌آموزد.

۱X این سیستم را نخستین روبات انسان نمای خود به نام «ایو» در ۲۰۲۳ میلادی اجرا کرد که فعالیت‌های گشت زنی را انجام می‌داد. اکنون شرکت جدیدترین پیشرفت‌های به دست آمده در قابلیت روبات‌هایش را نشان داده است. به گفته شرکت قابلیت‌های جدید فقط به وسیله یادگیری «سربه سر» از داده‌ها انجام شده و نقطه عطف مهمی‌در تکامل فناوری روباتیک به حساب می‌آید.

روبات‌های انسان نمای ۱X طوری طراحی شده‌اند تا فعالیت‌های انسانی را تقلید کنند و به طور نامحسوس در محیط مسیریابی کنند. آنها به راحتی اشیا را کنترل می‌کنند و از درهای استاندارد گذر می‌کنند و به طور کلی در محیط‌های مختلف به راحتی یکپارچه می‌شوند تا به انسان‌ها کمک کنند.

این ابزارهای اندروید از یک رویکرد هوش مصنوعی پیشرفته به نام «تجسم یادگیری» (Embodies Learning)  استفاده می‌کنند تا به طور مستقیم نرم افزار هوش مصنوعی شرکت را در بدنه روبات‌ها به کار گیرند.

چنین فرایند یکپارچه سازی به روبات‌های اندروید کمک می‌کند تا به طور خودکار با محیط تعامل داشته باشند و از آن بیاموزند. اپراتورهای انسانی از طریق روشی به نام «استقلال مشترک» (shared autonomy) با هوش مصنوعی همکاری می‌کنند تا قابلیت‌های روبات را ارتقا دهند. اپراتورها از فناوری کنترل از راه دور با واقعیت مجازی در استودیو۱X به روبات‌های اندروید وظایف مختلف را آموختند.
 
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۲۷۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما