۰

استفاده از هوش مصنوعی برای پایش مکالمات کارکنان

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
استفاده از هوش مصنوعی برای پایش مکالمات کارکنان
استفاده از هوش مصنوعی برای پایش مکالمات کارکنان

آی‌تی‌من- یافته‌های جدید نشان می‌دهد که هوش مصنوعی پیام‌های کارکنان شرکت‌هایی همچون اسلک، مایکروسافت تیمز، زوم و اپ‌های پرطرفدار دیگر را تجزیه و تحلیل کند.

بنا بر اعلام یک استارتاپ هفت‌ساله به نام Aware، کارفرمایان بزرگ آمریکایی مانند والمارت، خطوط هوایی دلتا، تی‌موبایل، شورون، استارباکس، و همچنین برندهای اروپایی از جمله نستله و AstraZeneca، به خدمات Aware روی آورده‌اند تا بر مکالمات بین کارکنانشان نظارت داشته باشند.

جف شومان، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل این استارت‌آپ مستقر در کلمبوس اوهایو، می‌گوید که هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا «خطرات موجود در ارتباطات داخلیشان را درک کنند»، و به جای اتکا بر تحقیق‌ها و نظرسنجی‌های که یک یا دو بار در سال انجام می‌شوند، احساسات کارکنان‌شان را به طور لحظه‌ای مطالعه کنند.

به گفته شومان، با استفاده از داده‌های بدون افشای هویت افراد در نرم‌افزار تحلیلی Aware، مشتریان این شرکت می‌توانند ببینند که چه واکنشی نشان می‌دهند.

او گفت که ده‌ها مدل هوش مصنوعی Aware که برای خواندن متن و پردازش تصاویر ساخته شده‌اند، همچنین می‌توانند قلدری، آزار، تبعیض، عدم پیروی از ضوابط، پورنوگرافی، برهنگی و سایر رفتارها را شناسایی کنند.

به گفته شومان، ابزار تجزیه و تحلیل Aware - که احساسات و خطرآفرینی کارکنان را کنترل می‌کند - توانایی علامت‌گذاری نام تک‌تک کارکنان را ندارد. او افزود، اما ابزار eDiscovery جداگانه آن در صورت تهدیدهای شدید یا سایر رفتارهای مخاطره‌آمیز که توسط مشتری از پیش تعیین شده است، چنین قابلیتی را داراست.

Aware اعلام کرد که والمارت، T-Mobile، Chevron و استارباکس از فناوری آن برای پایش ریسک حاکمیتی و انطباق استفاده می‌کنند، و این نوع از کار حدود 80 درصد از کسب‌وکار این شرکت را تشکیل می‌دهد.

CNBC پاسخی از والمارت، تی موبایل، شورون، استارباکس یا نستله در مورد استفاده آنها از Aware دریافت نکرد. نماینده‌ای از شرکت AstraZeneca گفت که این شرکت از محصول eDiscovery استفاده می‌کند اما از تجزیه و تحلیل برای نظارت بر احساسات یا خطرسازی آنها استفاده نمی‌کند.

دلتا به CNBC گفت که از ابزارهای تجزیه و تحلیل Aware و eDiscovery برای نظارت بر روندها و احساسات به عنوان راهی برای جمع‌آوری بازخورد از کارمندان و سایر ذینفعانش و برای نگهداری سوابق قانونی در پلتفرم رسانه اجتماعی خود استفاده می‌کند.
 
 
کد مطلب : ۲۸۲۷۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما