۰
رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد:

همه فعالیت‌های اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۳
همه فعالیت‌های اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند
همه فعالیت‌های اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند

آی‌تی‌من- سید امیر سیاح در مراسم تبدیل مجوزهای کاغذی ۶ اتحادیه صنفی بزرگ تهران به مجوزهای الکترونیکی (شناسه یکتا) در محل مسجد «مجدالدوله» و نظارت بر فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی افزود: قانون تسهیل صدور مجوزها ۲ سال فرصت داده تا همه مجوزهای کاغذی الکترونیکی شود.

سیاح اظهار داشت: شناسه یکتای فعالان اقتصادی مشخصات همه فعالان اقتصادی را برای دولت شفاف کرده و کارکردهای مجوزهای کاغذی پیشین از جمله برای اخذ وام و دیگر امتیازات را دارد.

وی اعلام‌کرد: اکنون با توجه به الکترونیکی شدن سامانه‌های دادگستری، مالیات، بانک‌ها و غیره، همه کسبه فقط با داشتن شناسه یکتا می‌توانند از خدمات آنها استفاده کنند.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: برخی صنوف به دلیل متصل نشدن دستگاه‌های مربوطه به سامانه ملی مجوزها هنوز نمی‌توانند مجوز الکترونیکی خود را دریافت کنند. به عنوان مثال وزارت آموزش و پرورش به سامانه ملی مجوزها متصل نشده و در نتیجه فعالان اقتصادی این حوزه نمی‌توانند مجوز الکترونیک خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: به دستگاه‌هایی که هنوز به درگاه ملی مجوزها متصل نشده‌اند، فشار می‌آوریم تا هرچه سریع‌تر به درگاه ملی مجوزها متصل شوند. به عنوان مثال همین دیروز وزارت صمت به درگاه متصل شد.
 
 
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۲۷۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما