۰
ستاد تسهیل و رفع موانع تولید:

نوکیا حق اعتراض و شکایت ندارد!

تاریخ انتشار
شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۱
نوکیا حق اعتراض و شکایت ندارد!
نوکیا حق اعتراض و شکایت ندارد!

آی‌تی‌من- وکیل شرکت نوکیا در ایران در نامه ایی به معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی، اعلام کرد: نوکیا به عنوان اولین واردکننده گوشی تلفن همراه به ایران در دهه ۷۰ شمسی، نمایندگی واردات، توزیع، پخش و خدمات پس از فروش را در ایران از سال ۹۵ رسما به یک شرکت ایرانی واگذار کرده اما یک شرکت ایرانی با استفاده غیرمجاز از علامت تجاری مشهور NOKIA اقدام به عرضه گوشی‌ها با این نشام کرده که هیچ ارتباطی میان این شرکت و نوکیا وجود ندارد.

مصرف‌کنندگان ایرانی با این تصور که محصولات ساخت یا دست کم تحت لیسانس برند نوکیا بوده، اقدام به خرید کرده‌‌‌اند اما نتایج آزمایشگاه نوکیا نشان می‌دهد محصولات تقلبی و فاقد استانداردها و تکنولوژی است‌. بنابراین خارج از خدمات پس از فروش و حمایت‌های نوکیا هستند.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هم در نامه‌‌‌ای به جانشین رییس کل دادگستری استان تهران با اعلام توضیحاتی درباره علت صدور مجوز استفاده از برند نوکیا در ایران، هیچ حقی به شرکت فنلاندی نداده و استدلال شده وقتی نوکیا تمام قطعات مربوط به گوشی‌‌‌ها را جداگانه در بازار به فروش می‌‌‌رساند، یعنی در جریان است که این قطعات برای مونتاژ مورد استفاده قرار می‌‌‌گیرند.

بر اساس اسناد گمرکی، تمام بسته‌‌‌های وارد شده از سوی این شرکت ایرانی در بدو ورود، نشانه و برند نوکیا را داشته‌‌‌اند و هیچ چاپ و حک جدیدی در ایران نشده است. بنابراین نوکیا هیچ حقی برای شکایت نداشته و استفاده از برند توسط شرکت ایرانی نیز هیچ مانع قانونی ندارد!
 
مرجع : بورس پرس
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۷۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين