۰

ممنوعیت حضور کودکان فلوریدا در شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار
شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۳
ممنوعیت حضور کودکان فلوریدا در شبکه‌های اجتماعی
ممنوعیت حضور کودکان فلوریدا در شبکه‌های اجتماعی

آی‌تی‌من- مجلس فلوریدا روز پنجشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی را برای کودکان زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند. این ابتکاری جنجالی در بحبوحه بحث‌ها در آمریکا در خصوص تاثیر غول‌های اینترنتی بر جوانان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از میامی، این رای در شرایطی داده شده است که مقامات آمریکا انتقادات شدیدی از غول‌های شبکه‌های اجتماعی به ویژه متا مطرح می‌کنند که به آسیب رساندن به سلامت روحی و جسمی‌ جوانان متهم هستند.

متن این قانون در فلوریدا ابتدا با ۲۳ رای موافق و ۱۴ رای مخالف در سنا و سپس با ۱۰۸ رای موافق و هفت رای مخالف در مجلس نمایندگان تصویب شد.

قانون برای اجرایی شدن باید به دست ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا امضا شود که پیش‌تر در مورد آن ابراز تردید کرده بود.

اگر او متن را امضا کند، شبکه‌های اجتماعی موظف اند از ایجاد حساب‌های کاربری برای کودکان زیر شانزده سال در پلتفرم‌ها جلوگیری کنند و حساب‌های موجود را ببندند.

افراد برای عضویت در اکثر این شبکه‌ها به دست کم سیزده سال سن نیاز دارند، اما دور زدن این قانون آسان است.

ارین گرال سناتور جمهوری‌خواه که این لایحه را مطرح کرده روز پنجشنبه در مجلس سنای فلوریدا گفت: ما در مورد شرکت‌هایی صحبت می‌کنیم که از اقدامات اعتیادآور برای دستکاری دسته جمعی فرزندان‌مان استفاده می‌کنند.

چندین سناتور محلی با آن مخالفت کردند و گفتند که نظارت بر استفاده فرزندان از شبکه‌های اجتماعی به عهده والدین است و نه مقامات.

ران دیسانتیس هم در نشستی خبری گفته بود والدین حق دارند نظر خود را مطرح کنند.

ممنوعیت کودکان از دسترسی به شبکه‌های اجتماعی نقض متمم اول قانون اساسی آمریکاست که آزادی بیان را تضمین می‌کند و از دیدگاه منتقدین این قانون آن را نقض می‌کند.

در ماه ژانویه ران دیسانتیس در مورد عملی بودن این قانون هشدار داد و خاطرنشان کرد دادگاه طرح‌های مشابه در سایر ایالت‌ها را منع کرده است.

در سال ۲۰۲۳ هم یک قاضی فدرال قانون آرکانزاس را لغو کرد که شبکه‌های اجتماعی را ملزم می‌کرد تا قبل از دسترسی افراد زیر سن قانونی به پلتفرم‌هایشان رضایت والدین را دریافت کنند.
 
 
کد مطلب : ۲۸۲۷۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما