۰
بعد از ممنوعیت واردات رخ داد

افزایش چراغ‌خاموش قیمت در بازار فیچرفون

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۳
افزایش چراغ‌خاموش قیمت در بازار فیچرفون
افزایش چراغ‌خاموش قیمت در بازار فیچرفون

آی‌تی‌من- از اواخر سال 1401، شاهد افزایش حدود 40درصدی قیمت یکی از فیچرفون‌های پرتقاضا یا همان تلفن‌های همراه دکمه‌ای بوده‌ایم.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که در این بازه زمانی ابتدا تعرفه 15درصدی برای واردات این دسته از تلفن‌های همراه در نظر گرفته شد و سپس به‌دلیل وجود تولید داخل، واردات آنها ممنوع شد.

پس از این اتفاق و به‌مرور شاهد افزایش قیمت این مدل از فیچرفون‌ها بودیم که در عمل بازار آنها در اختیار یک شرکت قرار گرفته است، به‌عبارت دیگر با شکل‌گیری انحصار در بازار شاهد افزایش بدون سروصدای قیمت ظرف یک سال گذشته هستیم به‌نظر می‌رسد حساسیت چندانی هم در مورد قیمت فیچرفون‌ها نیست.

باید توجه داشت که این افزایش قیمت 40درصدی در حالی رخ داده است که قیمت سایر تلفن‌های همراه کمتر از 600 دلار که واردات آنها براساس دلار مرکز مبادله انجام می‌شود، به‌طور محسوسی تغییر نکرده است.

 این در حالی است که این شرکت مونتاژکننده این مدل از تلفن‌های همراه، دچار ابهامات متعددی در حوزه تولید خود است چرا که تلفن‌های همراه خود را بدون مجوز از شرکت خارجی با برند آن تولید می‌کند، ضمن اینکه اخیراً مشخص شده است که به‌روی یکی از مدل‌های تولیدی این شرکت عبارت تولید ویتنام درج شده است در حالی که براساس استعلام سامانه همتا، مونتاژشده در داخل کشور است.

با توجه به افزایش قیمت قابل‌توجه این مدل از تلفن‌های همراه دکمه‌ای (فیچرفون) و ابهاماتی که در خصوص سوءاستفاده از برند خارجی وجود دارد، این انتظار از دستگاه‌های نظارتی این حوزه وجود دارد تا هرچه سریعتر به عملکرد این شرکت ورود کنند.
 
 
مرجع : تسنیم
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۸۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما