۰

عقب ماندگی نمادهای مخابراتی از شاخص کل بورس

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۲
عقب ماندگی نمادهای مخابراتی از شاخص کل بورس
عقب ماندگی نمادهای مخابراتی از شاخص کل بورس

آی‌تی‌من- نمادهای گروه مخابرات در سال‌های اخیر رفتاری مشابه داشته اند در شرایطی که میزان سودآوری نماد همراه قابل مقایسه با اخابر نیست. از طرف دیگر مقایسه هر یک از این نمادها با رشد شاخص نشان دهنده عقب ماندگی چند برابر آنها دارد.

شرکت ارتباطات سیار ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ مبلغ معادل ۴۶۷۶ میلیارد تومان، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

همراه با سرمایه ثبت شده ۷۵۲۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۱ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۴۴۵۵۰ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.

شرکت ارتباطات سیار جزو نمادهای کم بازده بورس در ۵ سال گذشته بوده‌ است. این نماد به‌تازگی افزایش سرمایه ۸ درصدی از محل اندوخته اجرا کرده، اما در بازدهی سه ماهه عدد منفی ۱۰ درصد و برای یک ساله عدد مثبت ۲۴ درصد را ثبت کرده‌ است که با در نظر گرفتن تورم ۴۰ درصدی و همچنین بازدهی پایین ۵ سال گذشته می‌تواند پتانسیل خوبی برای بازگشت به سمت سقف قبلی داشته‌ باشد.

همچنین شرکت مخابرات با نماد اخابر در ۹ ماهه گذشته به ازای هر سهم زیانی ۲۵ تومانی ساخته است، در حالی که ۱۲ ماهه سال گذشته حدود ۱۱ تومان سود ساخته‌ بود. این سهم در حال حاضر افزایش سرمایه سنگین از محل مازاد تجدید ارزیابی در پیش دارد، به‌ همین دلیل سهامداران این شرکت امیدوار هستند که ارزش سهام آن بعد از افت سنگینی که داشته دوباره برگردد. در تابلوی معاملات این سهم در سه ماهه بازدهی منفی ۵ درصد و در یک ساله بازدهی مثبت ۴۲ درصد داشته‌ است.

پیش از این در سال جدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه‌هایی اعلام کرده که با توجه به افزایش هزینه‌های تمام شده خدمات و بالا رفتن حقوق و دستمزد کاملا طبیعی است که اپراتور قیمت تعرفه‌ها را بالا ببرند اما در باره خواسته آنها تاکنون تصمیم گیری نشده است.
به همین دلیل پیش بینی می‌شود تعرفه بسته‌های اینترنت و همچنین تعرفه مکالمات افزایش یابد و در صورتی که این اتفاق بیفتد درآمد مخابرات هم رشد خواهد داشت.

هرچند شرکت مخابرات هم اکنون هم به واسطه دارایی‌های زیادی که دارد؛ ارزنده است. به گفته هیات مدیره این شرکت به زودی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را اجرا خواهد کرد و قیمت سهام تعدیل می‌شود.
 
 
 
مرجع : بازار
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۹۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين