۰
می‌خواهند تجربه تلخ بورس را در حوزه رمز ارز تکرار کنند

دادستان کل کشور: مردم وارد معرکه رمزارزها نشوند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷
دادستان کل کشور: مردم وارد معرکه رمزارزها نشوند
دادستان کل کشور: مردم وارد معرکه رمزارزها نشوند

آی‌تی‌من- بازار رمزارزها از آن بازارهای جذاب و هیجان‌انگیزی است که برخی تصور می‌کنند، می‌توانند با سرمایه‌گذاری در آن خیلی سریع سرمایه‌ خود را چند برابر کنند اما وجود پرونده‌های متعدد قضایی و اغلب کثیرالشاکی در حوزه رمزارزها حکایتی دیگر دارند. پرونده‌هایی با شکاتی که با امید و طمع وارد این بازار شده‌اند و حالا سرمایه خود را در خطر از دست رفتن می‌بینند. پرونده صرافی کریپتولند یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی حوزه رمزارزها است که پس از دستگیری مدیرعامل آن در تیرماه امسال، کاربرانش با پیگیری‌های بسیار خواستار تعیین تکلیف سرمایه خود در این صرافی هستند. به گفته نماینده دادستان تا کنون بیش از ۳۰ هزار کاربر در این پرونده جهت دریافت موجودی ارزی و ریالی خود در سایت گرداب فرم پر کرده‌اند، با این حال به نظر می‌رسد تعداد شکات و مالباختگان در این پرونده بیشتر از این آمار باشد. با این همه اگرچه سینا استوی مدیرعامل این صرافی هنوز در بازداشت است و سرمایه کاربران مسدود شده و پرونده در حال رسیدگی است اما کاربران این صرافی معتقدند که رسیدگی به پرونده صرافی کریپتولند کُند است و کسی پاسخگوی شکایت آن‌ها نیست. در همین رابطه صبح روز قبل نمایندگان شکات این پرونده در حاشیه بازدید محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور از مرکز ارتباطات مردمی‌قوه قضائیه با وی دیدار کردند و درخواست‌ها و مطالبات خود را با دادستان کل کشور در میان گذاشتند. دادستان کل کشور در پاسخ به شکات این پرونده با گلایه از ورود مردم به حوزه‌هایی که در آن‌ها ضوابط مشخصی وجود ندارد، گفت: رمزارزها نه هنوز قانون دارند نه مجوز قانونی دارند و نه معلوم است که تهش به کجا می‌خورد! حالا اگر کسی از طریق جهل به قانون وارد یک معرکه‌ای شود، باید یقه چه کسی را بگیرد؟ 

وی افزود: متاسفانه امروز رمزارزها موجب آسیب شده است و عده ای از مردم به دلیل عدم توجه به عواقب آن دچار مشکل می‌شوند و احیانا توسط افراد کلاهبردار به دام می‌افتند.

منتظری با تأکید بر ضرروت تعیین تکلیف حوزه رمزارزها گفت: ما درباره موضوع رمزارزها با بانک مرکزی و وزارت اقتصادی درباره نامه‌نگاری کردیم تا وضعیت این حوزه را مشخص کنند ولی هنوز تکلیف موضوع رمزارزها مشخص نیست. منتظری دستور داد که جلسه‌ای با حضور دادستان تهران و قاضی پرونده برای پیگیری این پرونده تشکیل شود. دادستان کل کشور در ادامه گفت: درخواست من از مردم این است تا زمانی که موضوع رمزارز از منظر قانون تعیین تکلیف نشده است، وارد این معرکه نشوند. منتظری در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دادستانی کل کشور در راستای ماموریت رییس قوه قضائیه برای پیگیری مسئله بورس اظهار کرد: با سازمان بازرسی کمیته مشترکی برای موضوع بورس تشکیل داده‌ایم و امیدواریم ظرف یک زمان معینی به نتیجه برسیم. وی افزود: دولت فعلی نیز برای بهبود وضع بورس عزم جدی دارد. دادستان کل کشور درباره پرونده‌های کیفری متعدد ایجاد شده در حوزه رمزارزها گفت: مساله رمزارزها تبدیل به آسیبی در جامعه شده و بسیاری از مردم بدون توجه به عواقب این امر وارد موضوع می‌شوند. وی افزود: ما مکاتباتی با بانک مرکزی و مجلس در خصوص ضرورت تعیین تکلیف این حوزه داشته‌ایم ولی هنوز تکلیف این حوزه مشخص نیست. منتظری ادامه داد: درخواست من از مردم این است تا زمانی که موضوع رمزارز از منظر قانون تعیین تکلیف نشده است، وارد این معرکه نشوند. در خبر دیگری در همین رابطه نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس گفت: شرکتی‌های دانش بنیان و خلاق مدت‌ها است در حوزه رمز ارز توانسته‌اند پلتفرم‌های داخلی را برای تبدیل ارز دیجیتال فراهم کنند اما برخی مدیران ناکارآمد و کم اطلاع می‌خواهند تجربه تلخ بورس را برای جوانان فعال در حوزه رمز ارز تکرار کرده و آن‌ها را به سمت پلتفرم‌های خارجی سوق دهند. به گزارش خانه ملت، حسین محمدصالحی دارانی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی‌در تذکر شفاهی به وزیر ارتباطات گفت: متاسفانه طرح فیبر نوری پشت کوه دوم فریدون شهر نیمه تمام رها شده و در شهرستان‌های حوزه انتخابیه نارسایی در زیر ساخت اینترنت عرصه را بر مردم تنگ کرده است. وی اظهار کرد: شرکتی‌های دانش بنیان و خلاق مدت‌ها است در حوزه رمز ارز توانسته‌اند پلتفرم‌های داخلی را برای تبدیل ارز دیجیتال فراهم کنند اما برخی مدیران ناکارآمد و کم اطلاع می‌خواهند تجربه تلخ بورس را برای جوانان فعال در حوزه رمز ارز تکرار کرده و آن‌ها را به سمت پلتفرم‌های خارجی سوق دهند لذا از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد می‌خواهیم ضمن توقف فشار بر مجموعه‌های داخلی نسبت به سامان دهی دقیق پلتفرم‌های رمز ارز و تقویت آن‌ها اقدام کنند.
 
مرجع : فارس
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۸۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما