۰
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

فعالیت در بازار استخراج رمزارز نیازمند سیاستگذاری است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۷
فعالیت در بازار استخراج رمزارز نیازمند سیاستگذاری است
فعالیت در بازار استخراج رمزارز نیازمند سیاستگذاری است

آی‌تی‌من-  مجید عشقی در همایش انجمن مالی اسلامی‌افزود: رمز ارزها را می‌توان از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد و از آن به عنوان یک ارز یا دارایی بحث کرد.

وی اظهار داشت: اگر رمز ارز را به عنوان یک ارز در نظر بگیریم سیاست گذاری و نحوه استفاده و توسعه آن با بانک مرکزی و سازمان بورس است، اما طبق قانونی ورودی به آن نداریم.

عشقی بیان‌داشت: تحولات بازار رمز ارزها سرعت بالایی دارد، در اتحادیه اروپا و سایر مراجعی که در خصوص ابزارها اظهار نظر می‌کنند، بحث دارایی بودن رمز ارزها مطرح است و از نظر اینکه این پدیده به عنوان دارایی تلقی شود، در حوزه ناظر بازار سرمایه قرار می‌گیرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بحث‌های جدی و جمع‌بندی نشده‌ای وجود دارد، باید شورای فقهی بانک مرکزی و سازمان بورس در این زمینه بحث کنند تا بتوان با توجه به تحولات این حوزه متناسب با دستورالعمل‌ها و ابزارهایی که می‌توان روی این پدیده اظهار نظر کرد تصمیم گیری کنیم.

وی گفت: اکنون حوزه رمز ارز باید در چند بعد مانند استخراج، معاملات، پلت فرم‌ها، انتشار رمز ارز در بازار داخلی توسط یک نهاد رسمی‌مورد بررسی قرار گیرد و تکلیف خود را مشخص کنیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در خصوص باقی موارد پیشنهادهایی باید ارایه و تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه اکنون کل جمعیت کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بازار سرمایه حضور دارند، گفت: استفاده از برخی الگویتم‌های اجماع مانند الگوریتم بلاکچین یا سایر الگوریتم‌هایی که در حال توسعه هستند، در فرآیندهای بازار سرمایه باید مورد نظر قرار گیرد.

عشقی با تاکید بر اینکه فرصت‌های خوبی را در این زمینه می‌توان دنبال کرد و آنها را مورد استفاده قرار داد، افزود: در آینده نه چندان دور یعنی ۲ سال آینده مجبور هستیم از این فناوری‌ها استفاده کنیم.
 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۰۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما