۰
به اتهام گمراه کردن بانک‌ها در مورد فعالیت در ایران

«هواوی» ژانویه 2026 محاکمه می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۴
«هواوی» ژانویه 2026 محاکمه می‌شود
«هواوی» ژانویه 2026 محاکمه می‌شود

آی‌تی‌من- در کنفرانس اعلام وضعیت که پنج شنبه گذشته در بروکلین نیویورک برگزار شد، الکساندر سولومون، دستیار دادستان به ان دونلی، قاضی منطقه‌ای آمریکا گفت: مذاکرات برای حل و فصل این اتهامات، به بن‌بست رسیده است. ما معتقدیم که بهتر است برنامه ریزی برای تاریخ محاکمه، انجام شود.

قاضی گفت: تصور می‌کند تاریخ مناسب برای آغاز محاکمه، ژانویه سال ۲۰۲۶ است.

این پرونده که مدت‌ها روابط میان آمریکا و چین را تیره کرد، در سال ۲۰۱۸ با کیفرخواستی آغاز شد که باعث دستگیری منگ وانژو، مدیر مالی هواوی در ونکوور کانادا، بنا بر اعلان حکم دستگیری از سوی آمریکا شد.

در راستای توافقی در سال ۲۰۲۱، اتهامات علیه منگ که دختر موسس هواوی است، باطل شد. اما پرونده گسترده علیه هواوی، معلق است و این شرکت، اتهامات را نپذیرفته است.

دوگلاس اکسل، وکیل هواوی اعلام کرد این کشور خواستار تفکیک این پرونده و جدا کردن اتهامات کلاهبرداری بانکی از سرقت اسرار تجاری است. اما دولت آمریکا مخالف تفکیک اتهامات بوده و می‌گوید این اتهامات، مرتبط هستند.

هواوی در سال ۲۰۱۸، در زمینه اتهامات کلاهبرداری بانکی به دلیل گمراه کردن بانک اچ اس بی سی و سایر بانک‌ها درباره فعالیت در ایران که تحت تحریم‌های آمریکا است، متهم شد.

وزارت دادگستری آمریکا در سال ۲۰۲۰، اتهامات بیشتری به این پرونده افزود که شامل توطئه هواوی برای سرقت اسرار محرمانه از شش شرکت فناوری آمریکایی و کمک به ایران بود.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۹۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين