۰

«آلفابت» به باشگاه 2 تریلیون دلاری‌ها پیوست

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰
«آلفابت» به باشگاه 2 تریلیون دلاری‌ها پیوست
«آلفابت» به باشگاه 2 تریلیون دلاری‌ها پیوست

آی‌تی‌من- قیمت سهام آلفابت در معاملات اولیه وال استریت روز جمعه ۱۰ درصد افزایش یافت و ارزش سهام بازاری (شاخصی برای سنجش ارزش یک شرکت) این غول فناوری به ۲ تریلیون دلار رسید.

آخرین باری که آلفابت به این سطح رسیده بود، در معاملات  سال ۲۰۲۱ بود.

افزایش سهام آلفابت پس از انتشار نتایج روز پنجشنبه که فراتر از انتظارات تحلیلگران بود، صورت گرفت. مایکروسافت نیز روز پنج‌شنبه با سرمایه‌گذاری کلان در هوش مصنوعی، ارقام قدرتمندی را گزارش کرد و سرمایه‌گذاران ارزش این شرکت را از مرز ۳ تریلیون دلار عبور دادند، سطحی که قبلاً در سال جاری از آن عبور کرده بود.

ارقام سه ماهه آلفابت شامل نتایج بهتر از حد انتظار از بخش اصلی جست‌وجوی گوگل و همچنین پلتفرم یوتیوب آن، به همراه ارقام قوی از تجارت ابری‌اش بود که با آموزش و اجرای مدل‌های هوش مصنوعی تقویت شده است. این شرکت همچنین اولین سهام تقسیمی خود را اعلام کرد.

به این ترتیب آلفابت به جمع شرکت‌های با ارزش سهام بیش از ۲ تریلیون دلار در ایالات متحده می‌پیوندد؛ مایکروسافت با بیش از ۳ تریلیون دلار؛ اپل با ۲.۶ تریلیون دلار؛ و انویدیا، تأمین‌کننده پیشرو تراشه برای محصولات هوش مصنوعی، با کمی بیش از ۲ تریلیون دلار. اپل نیز سال گذشته از مرز ۳ تریلیون دلار عبور کرده بود.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۳۰۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما