افزایش امنیت سفر اسنپ با قابلیتهای «تماس درونبرنامهای» و «تماس امن»
تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۴ ساعت ۱۳:۳۵
آیتیمن- ارتباط میان کاربر راننده و مسافر در برخی شرایط مانند هماهنگی آدرس مبدأ یا اعلام تأخیر در سوار شدن و موارد دیگر ضروری است. به همین دلیل اسنپ امکان «تماس درونبرنامهای» را فعال کرده است تا کاربران بتوانند با استفاده از اینترنت از درون اپلیکیشن بدون نمایش شماره تماس و به صورت رایگان با یکدیگر گفتوگو کنند.
نحوه استفاده از تماس «درونبرنامهای»
پس از پذیرش سفر توسط کاربر راننده، کاربر مسافر میتواند برای برقراری ارتباط تلفنی در بخش تماس یکی از دو گزینه «تماس درونبرنامهای» یا «تماس تلفنی» را انتخاب کند. «تماس درونبرنامهای» اسنپ نیاز به فعال شدن ندارد. در صورت ضعیف بودن اینترنت یا نیاز به تغییر نوع تماس، امکان تغییر به «تماس تلفنی» هم وجود دارد. همچنین برای استفاده از قابلیت «تماس درونبرنامهای» لازم است فیلترشکن روی دستگاه کاربر خاموش باشد. کاربران میتوانند با دادن دسترسی به میکروفون و دسترسی intent notification تماسهای ورودی را حتی هنگام قفل بودن گوشی مشاهده کنند و تجربه کاربری بهتری داشته باشند.
«تماس امن» با تماس «درونبرنامهای» چه فرقی دارد؟
اسنپ به کاربران خود توصیه میکند در صورت استفاده از «تماس تلفنی» گزینه «تماس امن» را فعال کنند. قابلیت «تماس امن» برای حفظ حریم خصوصی تماسهای تلفنی عادی در نظر گرفته شده است. در صورتی که کاربر مسافر برای ارتباط با کاربر راننده «تماس تلفنی» را انتخاب کند، در صورت فعال بودن قابلیت «تماس امن»، اسنپ شماره تماس کاربران مسافر را برای کاربر راننده پنهان میکند. برای فعالسازی این قابلیت کاربران مسافر میتوانند از منوی اپلیکیشن اسنپخودرو وارد بخش تنظیمات شوند و قابلیت «تماس امن» را فعال کنند. پس از فعالسازی این سرویس شماره تماس کاربر مسافر از کاربر راننده پنهان میشود و تماس با شمارههای واسط ۰۹۰۱۰۰۰۹۰۰۱ و ۰۹۰۱۰۰۰۹۰۰۲ برقرار میشود.
قابلیتهای «تماس درونبرنامهای» و «تماس امن»، بهعنوان دو لایه حفاظتی مکمل، نقشی مهم در ارتقای امنیت سفرها و حفظ حریم خصوصی کاربران ایفا میکنند. این اقدام در ادامه برنامههای توسعهای اسنپ برای ارتقای امنیت و تجربه بهتر سفرها انجام شده است.
نحوه استفاده از تماس «درونبرنامهای»
پس از پذیرش سفر توسط کاربر راننده، کاربر مسافر میتواند برای برقراری ارتباط تلفنی در بخش تماس یکی از دو گزینه «تماس درونبرنامهای» یا «تماس تلفنی» را انتخاب کند. «تماس درونبرنامهای» اسنپ نیاز به فعال شدن ندارد. در صورت ضعیف بودن اینترنت یا نیاز به تغییر نوع تماس، امکان تغییر به «تماس تلفنی» هم وجود دارد. همچنین برای استفاده از قابلیت «تماس درونبرنامهای» لازم است فیلترشکن روی دستگاه کاربر خاموش باشد. کاربران میتوانند با دادن دسترسی به میکروفون و دسترسی intent notification تماسهای ورودی را حتی هنگام قفل بودن گوشی مشاهده کنند و تجربه کاربری بهتری داشته باشند.
«تماس امن» با تماس «درونبرنامهای» چه فرقی دارد؟
اسنپ به کاربران خود توصیه میکند در صورت استفاده از «تماس تلفنی» گزینه «تماس امن» را فعال کنند. قابلیت «تماس امن» برای حفظ حریم خصوصی تماسهای تلفنی عادی در نظر گرفته شده است. در صورتی که کاربر مسافر برای ارتباط با کاربر راننده «تماس تلفنی» را انتخاب کند، در صورت فعال بودن قابلیت «تماس امن»، اسنپ شماره تماس کاربران مسافر را برای کاربر راننده پنهان میکند. برای فعالسازی این قابلیت کاربران مسافر میتوانند از منوی اپلیکیشن اسنپخودرو وارد بخش تنظیمات شوند و قابلیت «تماس امن» را فعال کنند. پس از فعالسازی این سرویس شماره تماس کاربر مسافر از کاربر راننده پنهان میشود و تماس با شمارههای واسط ۰۹۰۱۰۰۰۹۰۰۱ و ۰۹۰۱۰۰۰۹۰۰۲ برقرار میشود.
قابلیتهای «تماس درونبرنامهای» و «تماس امن»، بهعنوان دو لایه حفاظتی مکمل، نقشی مهم در ارتقای امنیت سفرها و حفظ حریم خصوصی کاربران ایفا میکنند. این اقدام در ادامه برنامههای توسعهای اسنپ برای ارتقای امنیت و تجربه بهتر سفرها انجام شده است.
مرجع : اسنپ






























