۰

پیشنهاد برگزاری هفته ICT ایران

عـلی اصلان شهلا / مولف
تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۳
برای تجمیع این ظرفیت ها، حداقل تلاش هایی برای ادغام دو رویداد تلکام و الکامپ شد اما به دلیل کمبود فضای نمایشگاهی (و البته احتمالا مشکلات فراوان بر سر تقسیم مدیریت و منابع مالی) هیچ وقت آرزوی یکپاچگی این دو رویداد محقق نشد.
با این حال، روند تغییرات دنیای امروز به سمت همگرایی IT و CT است و طبیعتا یکپارچگی رویدادها و ظرفیت های تبلیغاتی و نمایشی هم می تواند اسباب هم افزایی و استفاده بهینه تر از چنین فرصت هایی را فراهم آورد. طبیعتا شرکت های خارجی نیز ترجیح می دهند در یک رویداد بین المللی بزرگ و جامع شرکت کنند.
به نظر می رسد راه برداشتن موانع پیش روی یکپارچگی رویدادهای نمایشگاهی ICT، به جای ادغام دو نمایشگاه، برگزاری مستقل اما در کنار هم این رویدادها در قالب هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران است. به این ترتیب می توان با تمهیداتی الکامپ و تلکام را بلافاصله در کنار هم برگزار کرد و در کنار این ها فضای فروشی جذاب ویژه رسانه های دیجیتال و فروشگاه ها و واردکنندگان سخت افزار فراهم کرد.   به یاد داشته باشیم که سازمان نظام  صنفی رایانه ای کشور، پیش از این تلاش کرده که یک هفته را به عنوان هفته فناوری اطلاعات معرفی کند؛ اما به دلایل مختلف، این هدف دنبال نشده است.
به این ترتیب می توان حتی به وجه B2B نمایشگاه نیز توجه ویژه ای کرد. موضوعی که مورد توجه بسیاری از شرکت های این حوزه است و از نبود چنین فضایی به ویژه در الکامپ ناخشنودند.
الکامپ و تلکام و دیگر رویدادهای این حوزه، پس از دو دهه فعالیت، می توانستند بزرگ تر و موثرتر از امروز باشند. شاید یک اتاق فکر مستقل، بتواند راهی برای بهبود و همگرایی این دو رویداد، در همین فضای سفت و سخت و رقابت های سنگین در جهت کسب درآمدهای نمایشگاهی، بیابد.

 
مولف : عـلی اصلان شهلا
کد مطلب : ۲۷۰۱۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما