۰

باز هم آخر می‌شویم؟

علی شمیرانی / مولف
تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۲
باز هم آخر می‌شویم؟
باز هم آخر می‌شویم؟

این حکایت برای بسیاری از ما آشناست؛ یک نهاد قانون وضع می‌کند، نهاد دیگر کار خود را می‌کند. یک نهاد دنبال تولید رفته و نهاد دیگر مشابه همان کالا را وارد می‌کند. بخش خصوصی مشکلات چندین ساله دارد و فلان وزیر و مسوول هم دنبال بازی خود است.

کشور ما در بسیاری از قوانین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مثل قانونمندی تاکسی‌های اینترنتی، در زمره متاخران و آخرین کشورهای دنیا در زمینه قانونمندسازی این کسب‌وکارها شناخته می‌شود. در نتیجه همین تعلل بود هر روز در گوشه‌ای از کشور یک شکایت و درگیری در جریان بود. البته که در نهایت نیز قانونی وضع شد که آن هم به درستی اجرا نشد.

حالا یک نمونه اخیر از این بلاتکلیفی‌ها و فعالیت هرج و مرج‌گونه را در حوزه رمزارزها شاهد هستیم و در حالیکه بسیاری از کشورهای دنیا تکلیف خود را با این پدیده روشن کرده‌اند و مصادیق متعددی برای الگوگیری وجود دارد، هنوز هم خبری از نتیجه نهایی نیست.

به این ترتیب بر خلاف دنیا، بخشی از سرمایه‌های کشور همچنان به شکلی قمارگونه و روی هوا در حال مبادله است.

از ظواهر امر چنین پیداست که گویی قصد برخی بر این است که همچون بسیاری از موارد دیگر که با معطل گذاشتن قوانین و مقررات، سودهای کلانی به جیب برخی سرازیر شد، در این مورد نیز سرمایه‌های زیادی در کشور به سمت و سوی مشخصی هدایت شده و احتمالا به باد رود.

لذا در شرایطی که یک نهاد در حال تعیین ضوابط است و نهادی دیگر در حال مخالفت و حنثی‌سازی اقدامات مذکور است، بازار رمزارزها هم کار خود را می‌کند و روزانه میلیاردها تومان پول، بدون تضامین و حساب و کتاب روشنی بین مردم در حال جابجایی است و عاقبت آن نیز نامعلوم است.
 
مولف : علی شمیرانی
کد مطلب : ۲۷۶۸۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما