۰

دولت باید شرایط تحریم را درک کند

مسعود شکرانی / مولف
تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۰

مسعود شکرانی
مورد دیگری که به نظرم نیاز است در حوزه فناوری اطلاعات، با توجه به شرایط متفاوت شرکت‌های این حوزه اصلاح شود، قانون کار است. شرایط نیرویی که در این حوزه کار می‌کند با دیگر حوزه‌ها تفاوت‌هایی دارد که در قانون لحاظ نشده است. برای مثال در یک شرکت فناوری اطلاعات چه بسا هزینه‌ای که صرف آموزش یک نیروی کار می‌شود، از حقوق دریافتی او در یک سال بیشتر باشد. اما این نیرو طبق قانون کار می‌تواند با اطلاع دادن به کارفرما ظرف ۳۰ روز محل کارش را ترک کند. این روزها با توجه به مسئله مهاجرت نیروهای متخصص به خارج از ایران بسیار شاهد این مسئله هستیم.

همچنین موضوع رعایت نشدن قانون کپی‌رایت در ایران از دیگر معضلاتی است که توسعه دهندگان نرم‌افزار و سایر حوزه‌ها با آن درگیر هستند و آسیب‌های زیادی به کسب‌وکارها وارد کرده و لازم است دولت در این زمینه اقدام کند.

در حال حاضر فناوری اطلاعات بزرگ‌ترین مزیتی است که کشور ما می‌تواند داشته باشد. شما فقط به دو مورد «اسنپ» و «تپسی» نگاه کنید که چگونه موفق شده‌اند حدود یک میلیون اشتغال با تنوع حوزه‌های فعالیتی ایجاد کنند. اگر دولت فضای فناوری اطلاعات را بپذیرد، در این بخش از مشورت‌ متخصصین و فعالان این حوزه از جمله نظام صنفی رایانه‌ای استفاده کند و نگاه باز‌تری در تصویب قوانین داشته باشد، بسیاری از مشکلات بیکاری و ارزی کشور با رونق این عرصه بهبود پیدا خواهد کرد.

*رئیس کمیسیون تامین تجهیزات کالای فاوا سازمان نصرتهران
 
 
مولف : مسعود شکرانی
کد مطلب : ۲۸۱۲۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما