۰
از تعطیلی وس «کی دردش میاد»

صف‌آرایی سیاسی در ماجرای پایان سرویس‌های ارزش افزوده

تاریخ انتشار
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۹
صف‌آرایی سیاسی در ماجرای پایان سرویس‌های ارزش افزوده
صف‌آرایی سیاسی در ماجرای پایان سرویس‌های ارزش افزوده

آی‌تی‌من-در روزهای گذشته در برخی کانال‌های تلگرامی و خبری، مهرداد بذرپاش به عنوان مرد اول وس معرفی شد، کسی که از کاندیداهای بالقوه انتخابات مجلس و حتی ریاست‌جمهوری به شمار می‌رود.
 
نقش بذرپاش در سرویس‌های ارزش افزوده
نخستین بار سایت خبری جماران سال گذشته از نقش بذرپاش در سرویس‌های ارزش افزوده نوشت.
اسفند سال گذشته مسابقه برنده باش با اجرای محمدرضا گلزار، به دلیل تقلب در نظرسنجی انتخاب محبوب‌ترین برنامه صدا و سیما در صدر اخبار قرار گرفت. در آن زمان محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به موضوع این تقلب ورود و اعلام کرد بیش از یک میلیون رای جابه‌جا شده است.

هم‌زمان با این اخبار، سایت خبری جماران از نقش مهرداد بذرپاش در سرویس‌های ارزش افزوده و شرکت توسکا نوشت. براساس گزارش این سایت «مهرداد بذرپاش مدیرعامل گروه توسعه صنعت و معدن تدبیر از دیگر مدیران زیرمجموعه توسکا بوده که شرکت زیر نظرش بنا بر اطلاعات درج شده در ویکی پدیای «ستاد اجرایی فرمان امام»، یکی از شرکت‌های «گروه توسعه اقتصادی تدبیر» بازوی درآمدزایی این ستاد است که در قالب بخش‌خصوصی فعالیت می‌کند. بنا بر سوابق موجود که با یک سرچ ساده به دست می آید، وی رییس گروه مشاوران جوان احمدی نژاد در دوره شهرداری وی و سپس ریاست جمهوری، مشاور اجتماعی رییس دولت نهم، معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی جوانان پس از آن و مدیرعامل پارس خودرو و سپس سایپا در مجموع دو دولت دکتر احمدی‌نژاد بوده است. بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس نهم و نماینده تهران در آن دوره بوده و تا امروز صاحب‌امتیاز روزنامه «وطن امروز» است. بذرپاش همچنین یکی از اعضای هیئت‌مدیره شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران است که در اردیبهشت امسال خبر سهامدار بودنش در یکی از پیام رسان‌های داخلی خبرساز شد».
 
پایان وس، آغاز دوباره مناقشه
اعلام احتمال تعطیلی سرویس‌های ارزش افزوده از سوی وزیر ارتباطات، در حالی صورت گرفت که برخی از سایت‌های خبری به نقش مهرداد بذرپاش به در سرویس‌های ارزش افزوده پرداختند.

در یکی از عجیب‌ترین این واکنش‌ها، سایت خبری انتخاب اقدام به بازنشر توییتی علیه بذرپاش کرد که در آن از او به عنوان مرد اول وس نام برده شده و هشتگ پول کثیف انتخابات پای آن  خورده بود. علت عجیب بودن این بازنشر آن است که نویسنده این توییت، اکانتی با تنها دو دنبال کننده داشته و هیچ توییت دیگری منتشر نکرده است. در نتیجه این  طور به نظر می‌رسد که این اکانت تنها برای انتشار توییتی علیه بذرپاش درست شده و پس از آن در سایت خبری انتخاب بازنشر شده که بیش از 27 هزار نفر آن را دیدند.

همچنین محمد جرجندی صاحب کانال معروف وب آموز که در یک سال گذشته تلاش بسیاری برای مقابله با سرویس وس داشت، در پست‌های تلگرامی و توییتری به بررسی ارتباط بذرپاش با سرویس‌های ارزش افزوده پرداخت.

این گزارش‌ها با واکنش و نزدیکان طرفداران بذرپاش روی داد و اکانت‌های حامی وی خواستار ارایه سند و مدرک برای این ادعاها شده و حتی به انتقاد از وزیر ارتباطات در این حوزه پرداختند.
 
بذرپاش تکذیب کرد
مهرداد بذرپاش روز گذشته در پستی اینستاگرامی، به تکذیب ارتباط خود با سرویس‌های ارزش افزوده پرداخت و مدعی شد این ادعاها از سمت کانال‌های فیک منتسب به یک مقام دولتی مطرح می‌شود.

او نوشت: «در شرایطی که پس از گذشت چند سال عوام‌فریبی، دستان خالی و ناکارآمد مدعیان تدبیر و امید برای ملت رو شده و از سوی دیگر مبارزه‌ای جدی از سوی نظام و دستگاه‌های نظارتی برای برخورد با ابرمفسدان اقتصادی آغاز شده است، یک شگرد مهم عاملان وضعیت موجود کشور برای فرار از پاسخگویی، اتهام زنی و پنجه کشیدن به صورت منتقدان است.

از جمله، اخیراً رسانه‌ها و کانال‌های فیک منتسب به یک مقام دولتی درباره اینجانب اتهام ارتباط با شرکتهای خدمات ارزش افزوده (وس) را مطرح می‌کنند.

با قاطعیت می‌گویم بنده نه یک ساعت، که حتی یک دقیقه هم در این حوزه فعالیتی نداشته و ندارم. مدعیان مرتبط با نهادهای ارتباطی و امنیتی هم اگر یک برگ سند در این باره داشتند، تا امروز آسمان و زمین را به هم دوخته بودند.

آنها آدرس انحرافی می‌دهند تا مگر تشت رسوایی و فساد خودشان چند روزی دیرتر از بام سقوط کند».
 
کی دردش میاد
هم‌زمان با انتشار این تکذیبیه از سوی مهرداد بذرپاش، جدال توییتری در میان طرفداران هر گروه در جریان است.
در پربازدیدترین و مهم‌ترین این جدل‌ها، علی قلهکی روزنامه‌نگار اصولگرا در توییتر خود نوشت:

« ۱. همراه اول، مالک توسکاست و شرکت‌های زیرمجموعش،متعلق به همراه اولند و ذیل شرکت مخابرات ایران
۲. سهامدار عمده مخابرات، دولته
۳. مدیرعامل همراه اول(فرهنگ) و مخابرات(صدری) نزدیک به جهرمی هستند؛
شروع و پایان وس دستِ دولت و نزدیکان وزیره، چرا وزیر درتوییتر"آی وس" "آی وس" راه انداخته؟!»
این توییت با واکنش شدید‌الحن دستیار جوان سابق وزیر ارتباطات و نایب رییس امروز هیات مدیره شرکت زیرساخت روبرو شد.
سجاد بنابی نوشت: «می‌دونم دستور قرارگاهته و بایدبنویسی اما درست بنویس سهام‌دار عمده‌ مخابرات کنسرسیوم اعتماد مبینه که همه می‌دونند کیه با ۵۱ درصد سهم. دولت۲۰ درصد داره. مالک توسکا هم جای دیگه بودبعدقالب شد به همراه؟ بیشتر بنویسم؟
اصلن ول‌ش کن: اول و آخرش دولت بود حالا می‌خواد ببنددش، بعد معلوم میشه کی دردش میاد».

 
کد مطلب : ۲۷۲۸۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما