۰

هزینه تعویض گوشی‌های تاشونده چقدر است

ساحره چمنی / مولف
تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
هزینه تعویض گوشی‌های تاشونده چقدر است
هزینه تعویض گوشی‌های تاشونده چقدر است

آی‌تی‌من- سامسونگ و هواوی اوایل سال ۲۰۱۹ نخستین گوشی‌های‌شان با فرم تاشو را معرفی کردند. این گوشی‌ها به دلیل فناوری خاصی که داشتند و از سوی دیگر تحول در طراحی، خیلی طول کشید تا وارد بازار شوند و حتی به دلیل مشکلات به وجود آمده، تولیدکنندگان مجبور به تاخیر انداختن عرضه این گوشی‌ها شدند.
با این حال بالاخره سامسونگ توانست گوشی هوشمند تازه‌اش را وارد بازار کند و هواوی نیز میت ایکس را در دسترس کاربران قرار داد.

اما بزرگ‌ترین چالشی که کاربران برای خرید این گوشی‌ها با آن روبه‌رو هستند، تعمیر و تعویض نمایشگر آنها است. در این گزارش به هزینه تعمیر گوشی‌های تاشو می‌پردازیم.

میت ایکس هواوی
میت ایکس نخستین گوشی هواوی با فرم تاشو است که در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ معرفی شد و بالاخره چند ماه پیش به بازار عرضه شد، اما باید توجه داشته باشید که این گوشی به دلیل پشتیبانی نکردن از سرویس‌های گوگل فقط در بازار چین عرضه شده است. با این حال قیمتی که هواوی برای این گوشی در نظر گرفته ۲۴۰۰ دلار است و ظاهرا هزینه تعویض نمایشگر ۱۰۱۰ دلار خواهد بود که تقریبا نصف کل هزینه گوشی می‌شود.

هواوی میت ایکس

با این حال گوشی میت ایکس از مودم 5G بهره می‌برد و یک گوشی پیشرفته و فوق‌العاده است.

گلکسی فولد سامسونگ
سامسونگ نیز اوایل سال ۲۰۱۹ گوشی گلکسی فولد را معرفی کرد و قرار بود که در طول بهار راهی بازار شود، اما به دلیل مشکلاتی که برای نمایشگر و لولا گوشی به وجود آمد مجبور شد عرضه این دستگاه را به زمان دیگری موکول کند. با این حال مشکلات بر سر راه سامسونگ آنقدر زیاد بود که تا عرضه این گوشی تا پاییز طول کشید و بالاخره سامسونگ این گوشی را در دسترس کاربران قرار داد. اما فقط در بازارهای محدودی. 

این گوشی که بیش از دو هزار دلار قیمت دارد حالا در دسترس کاربران قرار دارد و یکی از چالش‌های کاربران برای خرید، هزینه تعمیر و تعویض نمایشگر در صورت بروز مشکل است. 

سامسونگ گلکسی فولد

گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ شرایطی را برای کاربران آمریکایی در نظر گرفته که تا ۳۱ دسامبر (دهم دی ماه) اگر این گوشی را خریداری کنند، در صورت بروز هر گونه مشکلی، برای اولین بار با هزینه ۱۴۹ دلار، نمایشگر گوشی را برای کاربران تعویض می‌کند. اما باید به این نکته توجه داشت که این امکان فقط برای خریداران آمریکایی فراهم است. با این حال چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه هزینه تعویض نمایشگر گلکسی فولد ۶۰۰ دلار است.

بنابراین به نظر می‌رسد هزینه تعمیر گوشی‌های تاشو تا اینجا خیلی کم نیست و در صورت بروز هر گونه مشکلی کاربر متحمل هزینه زیادی می‌شود.

ریزر موتورولا
موتورولا در طول ماه گذشته نسخه‌ای از گوشی محبوب ریزر معرفی کرد که از فرم تاشونده مثل گلکسی فولد سامسونگ و میت ایکس برخوردار بود. 

این گوشی برخلاف میت ایکس و گلکسی فولد به شکل افقی تا می‌شود و نسبت به دو گوشی قبلی قیمت کمتری دارد. موتورولا برای این گوشی قیمت ۱۵۰۰ دلاری را در نظر گرفته است.

موتورولا ریزر تاشو

گوشی تاشو موتورولا ریزر ماه آینده عرضه می‌شود؛ اما هزینه‌ای که برای تعمیر و تعویض نمایشگر گوشی ۲۹۹ دلار در نظر گرفته شده است. بنابراین نسبت به دو گوشی میت ایکس و گلکسی فولد، کاربران هزینه کمتری متحمل می‌شوند که این مقدار تقریبا ۲۰ دلار از هزینه در نظر گرفته شده برای گلکسی اس ۱۰پلاس است.

با همه موارد گفته شده، گوشی‌های تاشونده بسیار نو و جدید هستند و سازندگان نباید انتظار داشته باشند که خیلی زود مشتریان خود را پیدا کنند.

 
مولف : ساحره چمنی
کد مطلب : ۲۷۳۲۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما