۱
۱

بهترین وسایل گیمینگ برای گیمرها؛ وسایل مورد نیاز گیمرها

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۰
بهترین وسایل گیمینگ برای گیمرها؛ وسایل مورد نیاز گیمرها
بهترین وسایل گیمینگ برای گیمرها؛ وسایل مورد نیاز گیمرها

این وسایل نقش مهمی در بهبود و افزایش هیجان گیم‌پلی شما خواهند داشت. معمولاً گیمرهای حرفه‌ای به دنبال خرید گجت‌های باکیفیت و درجه یک می‌روند تا عملکرد آنها در حین بازی گیمینگ افزایش یابد. بنابراین اگر یک گیمیر حرفه‌ای هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر لوازم ضروری برای سیستم گیمینگ و خصوصیات آنها با ما همراه باشید.
 

وسایل مورد نیاز گیمرها

بازی‌های کامپیوتری در دنیای امروزی، بسیار مورد توجه جوانان و نوجوانان قرار دارد و برخی از افراد از این راه به کسب درآمد می‌رسند. تهیه لوازم جانبی مورد نیاز برای انجام گیمینگ از موارد ضروری است که در ادامه مقاله به بررسی قابلیت‌ها و معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.
 

کیس گیمینگ

مهم‌ترین وسیله مورد نیاز گیمرها داشتن یک کیس مناسب است که مهم‌ترین اجزای آن؛ CPU، کارت گرافیک، رم (RAM)، حداقل ظرفیت و پردازش لازم برای بازی‌های گیمینگ را داشته باشند. از این رو خرید کیس گیمینگ یا به عبارتی سیستم گیمینگ اولین قدم در تهیه وسایل مورد نیاز گیمرها است.
 
کیس گیمینگ
 

صندلی گیمینگ

صندلی یکی از لوازم بسیار ضروری است که در لیست اول وسایل کاربردی گیمرها قرار دارد. معمولاً صندلی‌های گیمینگ دارای پشتی بلند و طراحی استاندارد و ارگونومیک هستند. بلند بودن پشتی صندلی بر این دلیل است که سر یا گردن شما روی پشتی قرار بگیرد و در هنگام نشستن در ساعات طولانی دچار مشکلی نشوید. به علاوه شما می‌توانید در هنگام نشستن بر روی صندلی گیمینگ، ارتفاع آن را با توجه به قد خود تنظیم کنید.

در هنگام انجام بازی گیمینگ، ارتفاع صندلی خود را به صورتی تنظیم نمایید که دستان شما بر روی میز قرار بگیرد و کار با کامپیوتر گیمینگ برای شما آسان باشد. اگر حالت دستان شما و ارتفاع صندلی به صورت استاندارد باشد، در حین انجام کار خسته نخواهید شد. جالب است بدانید که استفاده از این صندلی‌های مخصوص گیمینگ در برخی ورزش‌های الکترونیکی و مسابقات مربوط به آنها رایج است.

صندلی گیمینگ 


میز مخصوص برای گیمرها

صفحه مانیتور یا صفحه‌ نمایش سیستم‌های گیمینگ معمولاً ابعاد بزرگ‌تری نسبت به کامپیوترهای معمولی دارند. تهیه یک میز مخصوص که ابعاد متناسبی داشته باشد از موارد ضروری برای یک فرد گیمر است. در واقع میز بایستی به گونه‌ای باشد که گیمر، تمامی لوازم و وسایل مربوط به سیستم خود را روی میز قرار دهد. معمولاً میزهای گیمینگ از نظر ظاهری مشابه میزهای معمولی هستند؛ اما از نظر ابعاد، کمی بزرگ‌ترند. همچنین در میزهای مخصوص گیمرها، جایی برای قرار گرفتن پاهای فرد طراحی شده تا در حین کار، پاهای خود را در آن قسمت قرار دهد.

 


وب کم

وب کم در واقع وسیله‌ای کاربردی برای استفاده از شبکه‌هایی همچون توییچ است. در واقع یک گیمر حرفه‌ای برای استریم از وب کم‌هایی با رزولوشن بالا استفاده می‌کند. معمولاً رزولوشن وب کم‌های درجه یک به صورت HD یا FULL HD است. نبود سیم بر روی وب کم باعث می‌شود تا این وسیله، باعث دست و پاگیر شدن نباشد و فضای زیادی را اشغال نکند. در هنگام خرید این وسیله به میکروفون آن دقت کنید. برخی از وب کم‌ها میکروفونی را در داخل خود ندارند و از این رو فرد گیمر بایستی هدفون یا میکروفونی را به صورت جداگانه خریداری نماید. با خرید وب کم با رزولوشن بالا و کیفیت فوق‌العاده از حریفان خود پیشی خواهید گرفت.
 

موس پد گیمینگ

یک گیمر برای پیاده‌سازی تصمیم‌های خود بر روی سیستم، مجبور است که به صورت مداوم با موس کار کند؛ از این رو تهیه موس پد مخصوص امری ضروری برای اوست. موس پد، کمک می‌کند تا گیمر با مشکلی همچون کار نکردن موس روبه‌رو نشود. معمولاً پدهای موس گیمینگ سایز بزرگی دارند تا یک فضای بزرگ را برای حرکت موس برای گیمرها فراهم سازند. با این موس پد، دیگر نگران فضایی برای چرخاندن دست خود و حرکت موس نخواهید بود. همچنین پد موس مخصوص سیستم گیمینگ حالتی چسبان دارد و روی میز دچار لغزش نمی‌شود. بدین ترتیب فرد در لحظات هیجانی و در هنگام سریع حرکت دادن موس روی پد، با مشکلی مواجه نخواهد شد. لازم به ذکر است که پدهای موس سیستم گیمینگ ضدآب هستند و به راحتی می‌توان آنها را شست‌وشو داد و آلودگی پد را از بین برد.
 

موس بی‌سیم مخصوص گیمینگ

همانطور که می‌دانید سیستم گیمینگ باعث می‌شود تا فرد گیمر در هنگام انجام بازی‌های گیمینگ، هیجان بالایی داشته باشد. موس بی‌سیم این امکان را فراهم می‌سازد تا گیمر به راحتی دستان خود را بدون محدودیت حرکت داده و از موس استفاده کند. معمولاً کلیک‌های موس گیمینگ حساسیت بالایی دارند. این حساسیت باعث می‌شود تا عملکرد آن نیز سریع‌تر شود. معمولاً این نوع موس‌ها دارای طراحی ارگونومیک هستند و دکمه‌های پاسخ‌گویی با حساسیت بالا و همچنین دستگیره راحتی دارند. لازم به ذکر است که موس‌های مخصوص این سیستم دارای حافظه داخلی برای ثبت سرعت‌های مخصوص هر بازی هستند. البته استفاده از موس باسیم یا بدون سیم بستگی به نوع کارکرد و سلیقه گیمر دارد. راهنمای خرید موس گیمینگ می تواند در تصمیم گیری انتخاب موس، ابهامات شما را رفع کند.
 

صفحه کلید گیمینگ

یک گیمر حرفه‌ای برای برقراری ارتباط سریع و آسان با سیستم خود نیازمند تهیه صفحه کلیدی مخصوص است. صفحه کلیدهای گیمینگ، کلیدهای بسیار حساسی دارند، از این رو با لمسی سطحی، دستور گیمر به سیستم و کاراکتر خواهد رسید. در واقع گیمر حرفه‌ای می‌تواند تنها با یک اشاره بازی خود را سریع‌تر انجام دهد. همچنین این صفحه کلیدها مقاومت بالایی در برابر ضربه‌های دست دارند. معمولاً گیمرها در هنگام افزایش هیجان بازی، با صفحه کلید برخوردهای خشونت‌آمیزی داشته و با فشار بالایی روی کلیدهای آن ضربه وارد می‌کنند.
 
تهیه صفحه کلید مخصوص سیستم گیمینگ باعث می‌شود تا بهتر تنش‌های در حین بازی را تحمل کند. البته باید گفت که نحوه چیدمان کلیدهای صفحه مخصوص این سیستم‌ها متفاوت است به طوری که فرد کم‌ترین احساس خستگی را در دست‌های خود خواهد داشت. اگر علاقه دارید که بازی خود را بهبود ببخشید حتما یک صفحه کلید خوب برای سیستم خود تهیه کنید.
 

دسته گیمینگ

برای انجام بازی‌ با سیستم گیمینگ، موس و صفحه کلید اصلا کافی نیست. خرید دسته گیمینگ برای هر گیمری امری واجب است تا بتواند بازی‌ها را با سرعت عمل بالاتر و راحتی بیشتری انجام دهد. در واقع با استفاده از دسته گیمینگ مخصوص، فرد گیمر می‌تواند کنترل بیشتری روی بدن و دستان خود داشته باشد. همچنین، استفاده از دسته باعث می‌شود تا دیگر نیاز زیادی به صفحه کلید و موس نداشته باشید. بدون تردید تجربه برخی بازی‌ها با استفاده از موس یا صفحه کلید بسیار پرهیجان است؛ اما برای برخی از بازی‌ها نیز وجود یک دسته گیمینگ می‌تواند هم عملکرد گیمر را بالا ببرد و هم کیفیت بازی را افزایش دهد.
 

هدست گیمینگ

تهیه هدست گیمینگ برای تبدیل شدن به گیمر حرفه‌ای از موارد ضروریست. در هنگام خرید یک هدست بایستی به ابعاد آن و متناسب بودن سایز هدست با سر خود دقت کنید. از آنجایی که هدست از لوازم کاربردی برای سیستم گیمینگ است، باید آن را با کیفیت بالایی تهیه کنید تا در هنگام انجام بازی‌ها در مدت زمان طولانی، گوش و سیستم شنوایی شما دچار مشکل نشود.
 

صفحه نمایش

صفحه نمایش سیستم گیمینگ باید وضوح بالایی داشته باشد. وضوح بالای صفحه نمایش باعث می‌شود تا بازی‌ها را با هیجان بالاتری انجام دهید و کیفیت سیستم افزایش یابد. بنا بر نظر متخصصین و کارشناسان در این زمینه، تهیه صفحه نمایش LED برای سیستم گیمینگ بسیار مناسب است. صفحه نمایش LED پردازش سریعی دارد و ابعاد بزرگ آن باعث می‌شود تا شما تبدیل به یک گیمر حرفه‌ای شوید. از نمونه صفحه نمایش و مانیتورهای محبوب گیمرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•          ال‌جی OLED 48cx 48 اینچ
•          هایسنس 55H8G
•          سامسونگ Q9F 65 اینچ
 

هارد اکسترنال

همانطور که می‌دانید، بازی‌های کامپیوتری نیاز به حجم و فضای زیادی برای ذخیره شدن در سیستم دارند. در واقع یک گیمر برای انجام بازی‌های بیشتر نیازمند هاردی با ظرفیت بالاست. هارد اکسترنالی را که تهیه می‌کنید بایستی وزن سبک، قابل حمل بودن، ماندگاری بالا و امنیت بالا داشته باشد. همچنین، هارد اکسترنال باید مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد. از ویژگی‌های یک هارد خوب می‌توان به قابلیت اتصال آن به وای‌فای اشاره کرد؛ چراکه در میزان کارایی هارد نقش مهمی دارد.

سخن پایانی
تهیه لوازم و ابزارهای مهم برای انجام بازی‌های گیمینگ امری ضروری در راستای گیمر شدن است. در واقع تهیه کامل وسایل مورد نیاز گیمینگ، به فرد کمک می‌کند تا بازی خود را ارتقاء دهد. برای مثال یک گیمر نیازمند صندلی و میز مخصوص است تا در ساعاتی طولانی و بدون خستگی بر روی آن بنشیند و به انجام بازی‌های سنگین بپردازد. صندلی و میز گیمر باید ارگونومیک بوده و استانداردهای لازم را داشته باشد. در واقع برای حرفه‌ای شدن باید تجهیزات به‌روز و مدرنی را تهیه کنید. اگر مایل هستید، می‌توانید نظر خود را در مورد لوازم و وسایل کاربردی برای یک گیمر حرفه‌ای با ما به اشتراک بگذارید.




 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۱۶۷
نظرات شما
Iran, Islamic Republic of
دلم میخواد یک گیمر بزرگ بشم اما الان نمیتونم
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما