۰
مدیرعامل زایس:

طراحی جدید گوشی‌های هوشمند از تکامل دوربین جلوگیری می‌کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۱
طراحی جدید گوشی‌های هوشمند از تکامل دوربین جلوگیری می‌کند

آی‌تی‌من- مایکل کاشکه، مدیرعامل گروه کارل زایس، اخیرا درمورد پیشرفت و تکامل دوربین و لنزهای بکاررفته در گوشی‌های هوشمند خاطرنشان کرده است که ساختار باریک موبایل‌های امروزی جلوی پیشرفته و حرفه‌ای‌تر شدن دوربین‌های آنها را می‌گیرد.

از وقتی گوشی‌های هوشمند به حوزه دوربین های کامپکت و فشرده ورود پیدا کرد، ورود برندهای برتر و پیشگام در صنعت دوربین به این حوزه نیز اجتناب‌ناپذیر بود.

اما حالا به نظر می‌رسد که مدیرعامل این شرکت نظر متفاوتی درباره تکامل دوربین در گوشی‌های هوشمند دارد و آن نیز جلوگیری از فوق باریک شدن گوشی‌های موبایل است.

شرکت کارل زایس از جمله پیشگامان صنعت تصویربرداری محسوب می‌شود که یک شرکت اپتیک آلمانی بوده و توسط یک عینک‌ساز به نام کارل زایس در سال ۱۸۶۴ میلادی تأسیس شده است. کارگاه ابتدایی زایس در زمینه‌های مختلفی از علم اپتیک نوآوری کرد و کیفیت تجهیزات نوری را برای ابزارهای مختلف صنعتی، از جمله میکروسکوپ‌ها، به شکلی انقلابی بهبود داد. امروزه شرکت زایس در چهار بخش اصلی تحقیق و کیفیت، پزشکی و مراقبت از چشم، محصولات مصرفی و فناوری تولید نیمه‌هادی گسترش یافته است.

وی همچنین در ادامه سخنانش افزوده است که به‌جای تمرکز بر افزایش پیکسل‌ها در سنسورهای دوربین، سازندگان موبایل باید روی بهبود و ارتقای پردازش تصویر متمرکز شوند. این بدان معناست که عرض و پهنای بسیار کم در گوشی‌های هوشمند جدید موجب شده است که سنسورهای بسیار کوچکی نیز در آنها تعبیه و کارگذاری شود که در نهایت منجر به ضعف عکاسی در شب و محیط‌های کم‌نور و تاریک و همچنین قابلیت زوم و بزرگنمایی می‌شود. 

کاشکه خاطرنشان کرد: دوربین‌های عکاسی به‌کار رفته در گوشی‌های هوشمند پیشرفت زیادی داشته‌اند و توانسته‌اند تا حد زیادی نیازهای کاربران را برطرف کنند اما برای پیشرفت بیشتر آنها موانعی همچون ساختار باریک و نازک گوشی‌های هوشمند وجود دارد و مانع تکامل تصویربرداری و عکاسی حرفه ای توسط موبایل شده است.

وی در آخر از تمامی سازندگان گوشی‌های هوشمند خواست تا بدین منظور راه چاره‌ای بیندیشند و در صورت لزوم با شرکت‌های فعال در حوزه توسعه لنز و دوربین همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند تا بتوانند دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را ارتقا دهند.

 
مرجع : Phone Arena
کد مطلب : ۲۷۲۵۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما