۰
با وجود ادعای محافظت از محرمانگی داده‌ها

اپل به درخواست اف‌بی‌آی، فایل‌های پشتیبان iCloud را رمزگذاری نکرده‌است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱
اپل به درخواست اف‌بی‌آی، فایل‌های پشتیبان iCloud را رمزگذاری نکرده‌است
اپل به درخواست اف‌بی‌آی، فایل‌های پشتیبان iCloud را رمزگذاری نکرده‌است
 
آی‌تی‌من- شش منبع آگاه به رویتر گفته‌اند که تغییر نظر اپل دو سال پیش صورت گرفته، اما این موضوع تا کنون اعلام نشده بود. این موضوع نشان می‌دهد، در حالی که اپل به بهانه دفاع از حق محرمانگی اطلاعات کاربران وارد چالش‌های حقوقی پر سر و صدایی با دولت شده است؛ در عمل به همکاری با مجریان قانون در ایالات متحده پرداخته و تمایل نشان داده است.

جدال شرکت‌های فناوری با سیستم قضایی و پلیس آمریکا بر سر محرمانگی داده‌های کاربران مدت‌هاست که جریان دارد. اما هفته گذشته، پس از آن که ویلیام بار، دادستان کل ایالات متحده از اپل خواست که قفل دو گوشی آیفون متعلق به افسر نیروی هوایی عربستان سعودی را باز کند، این جدال باز به تیتر رسانه‌ها بدل شد. افسر یاد شده، ماه گذشته سه آمریکایی را در یک مقر نیروی دریایی آمریکا در فلوریدا به ضرب گلوله به قتل رساند.

دونالد ترامپ نیز در پی این حادثه، اپل را به دلیل خودداری از بازکردن قفل گوشی‌های قاتلان، قاچاقچیان و سایر مجرمان خطرناک به باد حمله گرفت. سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه نیز واکنش مشابهی داشتند و در نشست استماعی که در ماه دسامبر گذشته برگزار شد، تهدید کردند که بر ضد رمزگذاری سرتاسری قانون‌گذاری خواهند کرد؛ زیرا این گونه رمزگذاری، شواهد مربوط به جرایم علیه کودکان را غیر قابل دسترس می‌کند.

حالا اگرچه اپل مدعی است که اطلاعات پشتیبان کاربران آیفون را به مقامات تحویل نمی‌دهد؛ اما شواهد حاکی است که در پشت پرده، کمک‌های زیادی به اف‌بی‌آی کرده و می‌کند.


 
مرجع : Reuters
کد مطلب : ۲۷۳۳۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين