۰

محکومیت شرکت آمریکایی به دلیل نقض حریم خصوصی در هلند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۸
محکومیت شرکت آمریکایی به دلیل نقض حریم خصوصی در هلند
محکومیت شرکت آمریکایی به دلیل نقض حریم خصوصی در هلند

آی‌تی‌من- این کارمند که توسط یک شرکت بازاریابی تلفنی در فلوریدا موسوم به چتو استخدام شده بود، به دلیل جلوگیری از نظارت بر خود به مدت نه ساعت در روز از طریق برنامه‌ای که تصاویر وب کم او را پخش می‌کرد و محتوای صفحه نمایش او را به اشتراک می‌گذاشت، اخراج شد.

این شرکت آمریکایی مدعی شده که این کارمند را به دلیلامتناع از کار و عدم اطاعت اخراج کرده است. با این حال، کارمند مذکور اظهار داشت که از تحت نظارت قرار داشتن در تمام طول روز احساس ناراحتی داشته است. 

بر طبق اسناد دادگاه وی گفته است: این تجاوز به حریمخصوصی من است و باعث می‌شود واقعاً احساس ناراحتیکنم. به همین دلیل است که دوربین من در حین کار روشن نیست.

نماینده‌ای از شرکت چتو در جلسه دادگاه حاضر نشد.

در این حکم آمده است: ردیابی و کنترل از طریق دوربینوبکم به مدت هشت ساعت در روز نامتناسب است و در هلند مجاز نیست.
همچنین تصریح شده که این اقدام ناقض ماده ۸ کنوانسیوناروپایی حقوق بشر است. دادگاه حکم کرد که چتو کارمند را به شکلی ناعادلانه اخراج کرده و باید ۵۰۰۰۰ دلار جریمه به همراه دستمزد عقب افتاده وی، هزینه‌های دادگاه و هزینه مربوط به روزهای مرخصی استفاده نشده بپردازد.

در فلوریدا کارمندان می‌توانند به هر دلیلی اخراج شوند. با این حال، در هلند و سایر کشورهای اتحادیه اروپا، بایدانگیزه معتبری برای اخراج شخصی وجود داشته باشد؛ مانند امتناع از انجام کار، رفتار مجرمانه، و غیره. در غیر اینصورت، کارمند حق مخالفت و اعتراض دارد.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۹۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين