۰
در چهارمین همایش آینده پژوهی و نوآوری در صنعت ساختمان مطرح شد:

ضرورت به‌کارگیری نرم افزارهای پیشرفته در صنعت ساختمان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۷
ضرورت به‌کارگیری نرم افزارهای پیشرفته در صنعت ساختمان
ضرورت به‌کارگیری نرم افزارهای پیشرفته در صنعت ساختمان

فخری زارع
آی‌تی‌من- این همایش با سخنان عبدالرضا جباری، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت دانش بنیان کارگشا که تولید کننده سامانه‌ها و نرم افزارهای آنلاین در حوزه صنعت ساختمان است، با تشریح اهداف همایش آغاز شد.

وی تاکید کرد: عدم هجرت هوشمندانه و سریع جامعه مهندسین و فعالان صنعت ساختمان کشور از روش موجود در مطالعات، طراحی و اجرا به روش‌های نوین و فناورانه، نه تنها موجب از دست رفتن شغل بسیاری از شاغلان این صنعت خواهد شد بلکه معضل تولید و نگهداری ساختمان به یک ابر معضل تبدیل شده که توان داخلی، امکان رفع آن را نخواهد داشت.

سپس بهنام عابدی، عضو دبیرخانه صدور خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی کشور به ایراد سخنرانی پرداخت و به ضرورت آشنایی و بهره برداری مهندسان و فعالان حوزه صنعت ساختمان از فناوری‌های نوین تاکید و آمادگی سازمان برای همکاری با صاحبان ایده و تولیدکنندگان تکنولوژی‌های نو به صورت نرم افزار و محصولات ساختمانی را اعلام کرد.

در ادامه همایش نیز آرامه پژوم، مدیر عامل شرکت آریانیک به تشریح پیش بینی آینده پژوهان از آینده صنعت ساختمانی و شهرسازی پرداخت.

وی گفت: با توجه به نیازهای جدید مشتریان و نیز تغییر انتظارات آنها، تعریف مسکن در آینده دچار تغییرات جدی خواهد شد که می‌تواند صنعت ساختمان به معنای امروزی آن را نیز کاملاً دگرگون کند.

وی بر ضرورت شناخت دقیق از نیازها و انتظارات جدید از ساختمان را به منظور مدیریت و برنامه ریزی صحیح توسط مسوولان تاکید کرد.

قسمت دوم این همایش با پنل گفت‌وگوی نوآوری، فناوری، آینده با حضور چهار تن از مدیران شرکت‌های فناپ، دیجی‌پی، ایرانسل و یوسیستنت آغاز شد. سمیه چشمی‌، مدیر آزمایشگاه فناوری‌های پیشرفته فناپ، مهدی گرکانی، معاون محصول دیجی پی، پروانه فخیم مدیر ارشد تحقیقات و تحول دیجیتال ایرانسل و زهرا رضوی، مدیرعامل استارتاپ Ussistant از استارتاپ‌های هوش مصنوعی دیجی‌نکست حاضران در این پنل بودند.

در ادامه حمزه قربانی، در زمینه مولفه‌های امنیت در کسب و کارهای اینترنتی به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۳ نوع کلاهبرداری اینترنتی شناخته شده است، امنیت را موضوعی حیاتی برای تمام کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای آنلاین دانست. وی آموزش به افراد کلیدی کسب و کارها را یکی از راهکاری‌های مفید برای مقابله با مشکلات امنیتی در کسب و کارها برشمردند.

در ادامه وب سایت‌ها و نرم افزارهای تولید شده شرکت کارگشا توسط کارشناسان و مدیران شرکت معرفی شد. اولین سامانه با نام «کارگشا» سامانه‌ای است که صفر تا صد خدمات ساختمانی شامل تعمیرات و نگهداری و نیز بازسازی ساختمان را به صورت آنلاین و تخصصی به متقاضیان ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های این سامانه این است که برآورد هزینه خدمات درخواستی نیاز به بازدید کارشناس از ساختمان نداشته و توسط خود مشتری به صورت آنلاین در ظرف چند ثانیه و با پاسخ دادن به چند پرسش ساده قابل انجام است. از دیگر ویژگی‌های این سامانه، اتصال آن به شرکت‌های لیزینگ است که موضوع بازسازی ساختمان را به صورت اقساطی میسر می‌سازد.

سامانه «مکا» یا همان مدیریت کاربردی امن در واقع شبکه مدیریت پروژه‌های ساختمانی است که به صورت تخصصی تمامی ‌فعالان و عوامل اثرگذار حوزه احداث ساختمان از جمله سازندگان، کارفرمایان، تامین کنندگان، متخصصان و سرمایه گذاران را با رویکردی کاربردی گرد هم آورده و این امکان را ایجاد نموده که بدون نیاز به حضور فیزیکی مداوم در کارگاه یا انجام بروکراسی‌های متداول، پروژه را به صورت سیستمی‌مدیریت کنند. مکا علاوه بر این کارکرد، قابلیت یک دفتر فنی را نیز داراست.

سامانه «متری چند» یکی دیگر از سامانه‌های نوآورانه شرکت کارگشاست که از دو نرم افزار تراز و میزان تشکیل شده که یکی هزینه بازسازی و دیگری هزینه ساخت یک ساختمان را به صورت آنلاین محاسبه می‌کنند. متری چند به عنوان یک سکو (پلتفرم) زیرساختی به سامانه‌های کارگشا و مکا متصل بوده و سرویس رسانی می‌کند.

سامانه «اتوسازه» نیز یکی دیگر از سامانه‌های کارگشاست که نرم افزاری برای تهیه نقشه‌های بتنی به صورت آنلاین می‌باشد. این سامانه قادر است ظرف مدت زمان کمتر از یک دقیقه با دریافت اطلاعات اولیه از کاربر، نقشه اسکلت بتنی سازه را تولید می‌کند. خروجی این سامانه که به نوعی نرم افزار اتوکد آنلاین است، علاوه بر نقشه اسکلت بتنی، لیستوفر و نقشه‌های برش است که با هزینه‌ای اندک و دقتی بالا در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

سامانه «سندباد» به عنوان بازار تجارت بین الملل در صنعت ساختمان تلاش دارد حوزه فعالیت متخصصان این صنعت را از مرزهای کشور فراتر برده و با فراهم آوردن اطلاعات پروژه‌های ساختمانی، مصالح، تامین کنندگان، قوانین حوزه صنعت و حتی شرایط اقامت و کار در کشورهای دیگر این امر را محقق سازد.

شرکت کارگشا سامانه «آکادمی» ‌را نیز به منظور توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی ساختمان و نیز حرفه‌مندان و متخصصان این عرصه ایجاد کرده است. انواع دوره‌های آموزشی و کاربردی با توجه به نیازهای این افراد به صورت آنلاین و غیرحضوری طراحی شده و در قالب یک LMS استاندارد و با هزینه‌های مناسب در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۳۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين