۰

بهره‌برداری کالیفرنیا از سیستم هوش مصنوعی هشدار آتش‌سوزی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۹
بهره‌برداری کالیفرنیا از سیستم هوش مصنوعی هشدار آتش‌سوزی
بهره‌برداری کالیفرنیا از سیستم هوش مصنوعی هشدار آتش‌سوزی

آی‌تی‌من- با برنامه هوش مصنوعی ALERTCalifornia که ماه گذشته راه‌اندازی شد، ویدئوهای بیش از 1000 دوربین که در سراسر ایالت کالیفرنیا نصب شده‌ به این سیستم ارسال می‌شود و در صورت شناسایی آتش‌سوزی، به نیروهای آتش‌نشانی اعلام هشدار می‌کند.

بنا به گزارش رویتر، این پلتفرم که توسط مهندسان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو با استفاده از هوش مصنوعی شرکت DigitalPath ساخته شده و به 1038 دوربینی اتکا دارد که توسط سازمان‌های دولتی مختلف و نیروگاه‌های برق در سراسر ایالت نصب شده است. این دوربین‌ها دارای چرخش 360 درجه به فرمان اپراتورهای راه دور هستند.

سازمان آتش‌نشانی کالیفرنیا امیدوار است که این فناوری بتواند به عنوان الگویی برای سایر ایالت‌ها و کشورهای عمل کند و جلوی آتش‌سوزی‌های ویرانگر جنگل‌ها گرفته شود.

سوزان لینینگر، متخصص اطلاعات آتش‌نشانی کالیفرنیا گفت: این سیستم 100 درصد در همه جای دنیا قابل استفاده است، به ویژه اکنون که شاهد آتش سوزی بسیار بزرگ‌تر و مکرر به دلیل تغییرات آب و هوایی هستیم.

بخشی از کار لینینگر کمک به یادگیری ماشین است. او ویدئوی ضبط شده قبلی از شبکه دوربین‌ها را بررسی می‌کند و با پاسخ بله و نه، به سیستم می‌گوید که آیا در این ویدیوها آتش‌سوزی دیده می‌شود یا نه. این فرایند بسیار در یادگیری سیستم هوش مصنوعی مهم است؛ زیرا پدیده‌هایی مانند ابر، گرد و غبار یا حتی دود اگزوز یک کامیون عبوری، ممکن است سیستم را به اشتباه بیندازد و هشدار بی‌دلیل آتش‌سوزی صادر کند.

صدها نفر متخصص در کنار لینینگر این فرایند را انجام می‌دهند و هوش مصنوعی ظرف چند هفته بسیار دقیق‌تر شده است.

فراتر از شبکه دوربین، این پلتفرم در حال جمع‌آوری مقادیر زیادی اطلاعات، از جمله تعیین کمیت پوشش گیاهی است که به آتش‌سوزی‌های آینده و نقشه‌برداری از سطح زمین کمک می‌کند.

از سوی دیگر، هواپیماها و پهپادها داده‌های مادون قرمز و سایر طول موج‌های فراتر از توانایی بینایی انسان را جمع آوری می‌کنند.

در طول زمستان نیز این پلتفرم قادر به اندازه گیری رودخانه‌های جوی و حجم برف است.
 
کد مطلب : ۲۸۱۵۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما