۰
تحلیلگران گلدمن ساکس برآورد کردند

ارزش جهانی «اقتصاد تولیدکننده محتوا» چند میلیارد دلار است؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۹
ارزش جهانی «اقتصاد تولیدکننده محتوا» چند میلیارد دلار است؟
ارزش جهانی «اقتصاد تولیدکننده محتوا» چند میلیارد دلار است؟

آی‌تی‌من- از زمان آغاز به کار این صنعت در اواسط دهه ۲۰۰۰ تاکنون،‌ این صنعت از تبلیغ محصولات مختلف توسط تأثیرگذاران (اینفلوئنسر) مد و سبک زندگی، به تولید محتوا در طیف گسترده‌ای از موقعیت‌ها مانند امور مالی شخصی، بازی، سفر و آموزش ارتقا یافته است و بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در این بستر درآمد قابل‌توجهی به دست می‌آورند؛ اما فقط آن‌ها نیستند که پول به دست می‌آورند.

هم‌زمان، مجموعه‌ای از متخصصان مانند نمایندگان، مدیران، دستیاران، یا ویراستاران ویدیو و همچنین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها و مدیران فنی که پلتفرم‌ها و شرکت‌هایی برای کمک به کسب درآمد و ایجاد مخاطب تأسیس کرده‌اند،‌ برای تولیدکنندگان محتوا کار می‌کنند.

در اوایل سال جاری، تحلیلگران گلدمن ساکس تخمین زدند که اقتصاد تولیدکننده محتوا یک صنعت ۲۵۰ میلیارد دلاری است و می‌تواند تا سال ۲۰۲۷ به ۴۸۰ میلیارد دلار برسد. تحلیلگران پیش‌بینی کردند که این رشد مدیون افزایش سرمایه‌گذاری در بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها و افزایش مدل‌های اشتراک درآمد از راه تبلیغات، به‌ویژه در ویدیوهای کوتاه پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتیوب خواهد بود.

امروزه راه اصلی کسب درآمد بسیاری از تولیدکنندگان محتوا از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ با بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها است. Insider Intelligence پیش‌بینی می‌کند که در سال آینده، هزینه‌های بازاریابی اینفلوئنسری در آمریکا به ۵٫۸۹ میلیارد دلار خواهد رسید و رشد آن تا سال ۲۰۲۵ دورقمی ‌باقی خواهد ماند.

تحلیلگران باور دارند سرمایه‌ها در این بستر به این زودی‌ها تمام نخواهند شد و افراد بیشتری در حال تبدیل‌شدن به تولیدکننده محتوا هستند. ازاین‌رو می‌توان این فضا را یک فضای شغلی قابل‌دوام و پایدار توصیف کرد.

البته همه تولیدکنندگان محتوا درآمد هنگفتی به دست نمی‌آورند. نظرسنجی اخیر از ۶۸۹ تولیدِ محتوا توسط پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ Mavrck نشان داد که حدود ۵۱ درصد آن‌ها کمتر از ۵۰۰ دلار در ماه درآمد دارند. در این نظرسنجی، تقریباً یک‌چهارم تولیدکنندگان محتوا گفتند که بیش از ۲ هزار دلار در ماه و حدود ۴ درصد گفتند که بیش از ۱۰ هزار دلار در ماه درآمد داشته‌اند.
بااین‌حال، برخی از مخالقان محتوای پردرآمد، به‌ویژه تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب‌،  گروه‌های بزرگی متشکل از ۲۵۰ نفر برای خود ایجاد کرده‌اند و درآمد سالانه بعضی از آن‌ها به ۸۲ میلیون دلار رسیده است. براساس تحقیقات آکسفورد اکونومیکس، یوتیوب منبع شغل‌های زیادی بوده است.

این شرکت تخمین زد که در سال گذشته، اکوسیستم تجاری یوتیوب ۳۹۰ هزار شغل برابر مشاغل تمام‌وقت در آمریکا ایجاد کرده است. یک سایت مخصوص مشاغل متمرکز بر یوتیوب به نام YT Jobs، ده‌ها فرصت شغلی را با حقوق بالایی برابر ۱۳۰ هزار دلار فهرست کرده است.
 
ورود هوش مصنوعی به اقتصاد تولیدکننده محتوا
آخرین نوآوری که اقتصاد تولیدکننده محتوا را به‌پیش می‌راند، هوش مصنوعی است. امسال، یوتیوب از ابزارها و ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی باهدف ساده‌سازی تولید محتوا رونمایی کرد. این صنعت روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است که جایگزین تولیدکنندگان محتوا نشود، بلکه برای افزایش بهره‌وری و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای مردم برای تولید محتوا مورداستفاده قرار می‌گیرند.

استارتاپ‌های در حال رشد دزمینه هوش مصنوعی در اقتصاد تولید محتوا هرروز بیشتر از دیروز برای جذب سرمایه تلاش می‌کنند. این ابزارها می‌توانند به سازندگان کمک کنند تا بهره‌وری خود را افزایش دهند.

در نظرسنجی اخیر از ۲ هزار اینفلوئنسر توسط پلتفرم Creator Now، درحدود ۹۰ درصد اعلام کردند که در طول فرآیند تولید محتوا از ChatGPT و ۳۱ درصد اعلام کردند که از Midjourney  استفاده می‌کنند. دلیل اصلی استفاده از هوش مصنوعی افزایش سرعت تولید محتوا بوده است.
 
کد مطلب : ۲۸۲۱۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما