۰
وزیر ارتباطات:

سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی باید به ۱۵ درصد برسد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۷
سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی باید به ۱۵ درصد برسد
سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی باید به ۱۵ درصد برسد

آی‌تی‌من- عیسی زارع‌پوردر دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت بابیان اینکه در عصر جدید اقتصاد دیجیتال نقش بسیار جدی در توسعه اقتصادهای جهان دارد گفت: در برخی اقتصادهای پیشرفته، اقتصاد دیجیتال سهمی ۱۵ درصدی و برخی دیگر سهم ۴۰ درصدی دارند.

وی با تأکید بر اینکه جا دارد کشور ما نیز به افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی حرکت کند، افزود: در حال حاضر سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی کمتر از ۸ درصد است و بر اساس برنامه هفتم توسعه این رقم باید به ۱۵ درصد برسد و این نیازمند تحقق الزامات و زیرساخت‌هایی است.

وزیر ارتباطات در ادامه بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین الزامات تحقق هوشمندسازی و بانکداری دیجیتال توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و پردازشی است، گفت: اگر در گستره جغرافیایی کشورمان شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت و پایدار وجود نداشته باشد، بانکداری دیجیتال بی‌معنا است در همین راستا وزارت ارتباطات برای آنکه سرویس‌هایی با سرعت‌های چند صد گیگابیتی به مردم عرضه کند پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها را راه‌اندازی کرد.

زارع پور با تأکید بر اینکه یکی از رویکردهای دولت سیزدهم این است که زیرساخت پرسرعت برای مردم فراهم کند، گفت: از مجموع بیش از ۱۴۰۰ شهر بزرگ و کوچک کشور در ۲۰۰ شهر این پروژه آغازشده است و در ۱۰۰ شهر نیز کار به اتمام رسیده و در پایان سال جاری ۸ میلیون و تا پایان دولت ۲۰ میلیون «پوشش» ایجاد می‌شود.

زارع پور افزود: در قانون برنامه هفتم توسعه نیز مکلف شده‌ایم با همکاری بخش خصوصی زیرساخت‌های پردازشی لازم را فراهم کنیم و در همین راستا وزارت ارتباطات برای ایجاد قطب‌های داده در سه‌نقطه از کشور برنامه‌ریزی کرده است که می‌توانند خدمات ابری و پردازشی ارائه کنند. به همین منظور هفته گذشته نیز همایشی در اصفهان برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اولین قطب داده کشور در این شهر برگزار شد.

وی تأکید کرد: با زیرساخت‌هایی که به کمک بخش خصوصی ایجاد می‌شود، می‌توانیم به سمتی حرکت کنیم که حداکثر استفاده را از هوش مصنوعی در بخش‌های گوناگون کشور داشته باشیم.
کد مطلب : ۲۸۲۲۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما