۰
مدیرعامل شیپور اعلام کرد:

زیاده‌روی در نظارت، رشد پلتفرم‌های آنلاین را سخت کرده است‌‌

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۰۵
زیاده‌روی در نظارت، رشد پلتفرم‌های آنلاین را سخت کرده است‌‌
زیاده‌روی در نظارت، رشد پلتفرم‌های آنلاین را سخت کرده است‌‌

آی‌تی‌من- حمیدرضا پاکروان گفت: شیپور پلتفرمی‌ با محوریت تبلیغات است. این پلتفرم در سه حوزه اصلی خودرو، املاک و عمومی‌ فعالیت می‌کند. با بزرگ‌تر شدن شیپور، این پلتفرم تمرکز بیشتری بر حوزه املاک، به‌خصوص در شمال ایران دارد. از زمانی که پلتفرم CRM آلونک با شیپور ادغام شد، تمرکز شیپور بیشتر به سمت املاک رفت.

وی افزود: سهام‌دار اول شیپور، بنیانگذار این شرکت یعنی آقای رضا اربابیان و دیگر سرمایه‌گذاران اولیه هستند. گروه مالی فیروزه (Turquoise Partners)، شرکت سرمایه‌گذاری پامگرنت (Pomegranate Investment AB) که به‌طور مشترک سهامدار شیپور و دیجی کالاست و چند شرکت سرمایه‌گذاری خارجی کوچک نیز، دیگر سهامداران این پلتفرم هستند.

پاکروان با اشاره به کلاهبرداری‌هایی که گاه در پلتفرم شیپور و دیوار اتفاق می‌افتد، گفت: خرید امن یکی از راهکارهای جلوگیری از کلاهبرداری‌های مثلثی است. در پلتفرم‌هایی مثل ما می‌خواهند فروش برخی کالاها را ممنوع کنیم، در صورتی که ما پلتفرم‌ها در قیمت‌های فروش ذی نفع نیستیم و اینجاست که رگولاتور باید اجازه بدهد بازار تعیین کننده باشد.

وی با بیان اینکه حوزه تجارت الکترونیکی در ایران بسیار پیچیده شده و زیاده‌روی در نظارت‌ها و کنترل دائمی ‌رشد پلتفرم‌های آنلاین را سخت و کند کرده است‌‌، افزود: در بسیاری مواقع پلتفرم‌های آنلاین را مقصر اتفاقات و یا متهم مشکلات پیش آمده می‌دانند، در صورتی که این آدرس غلط دادن به مخاطب است و ما همیشه در تلاشیم با نهادهای قانون‌گذار همراه باشیم. برای مثال احراز هویت یکی از عواملی است که باعث می‌شود آگهی‌های فیک کم شود اما اینطور نیست که بتوان تمام آنها را از بین برد.

وی تصریح کرد: اگر از مشاوران املاک قدیمی ‌هم بپرسید، می‌گویند برخی در روزنامه همشهری آگهی ساختگی می‌دادند تا کاربران با آنها تماس بگیرند تا گزینه‌های جدید را به آنها پیشنهاد دهند.

پاکروان تاکید کرد: کنترل قیمت دست پلتفرم‌ها نیست و این بازار ملتهب است که می‌توان در آن تشنج ایجاد کرد و در حال حاضر که بازار راکد است، طبیعتا دلالان هم نمی‌توانند با دستکاری قیمت‌ها به هدفی برسند و این زمان و شرایط اقتصادی است که این کار را امکان‌پذیرتر می‌سازد.

مدیرعامل شیپور در ادامه از چالش منابع انسانی در استارت‌آپ‌ها هم صحبت کرد و افزود: در حال حاضر از مهاجرت نیروها و کمبود نیروی نخبه در رنجیم اما به نظر می‌رسد بحران در حال جدی‌تر شدن است. چون جمعیت ایران رو به پیری است و زاد و ولد هم به شکل چشم‌گیری کاهش یافته است.

پاکروان همچنین در خصوص چگونگی انجام معاملات روی پلتفرم شیپور توضیح داد: تراکنش‌ها روی پلتفرم شیپور صورت نمی‌گیرد، بلکه ما از طریق آژانس‌های املاک طرف قرارداد معاملات را انجام خواهیم داد.

او در زمینه ورود به بورس هم پاسخ داد: هیات مدیره باید در این زمینه تصمیم بگیرند و این تصمیمی ‌با چالش‌های فراوان است که باید به شکلی منطقی بررسی شود.
 


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۳۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين