۰
پرسنل سابق وزارت امنیت داخلی آمریکا:

ترامپ رییس جمهور شود؛ ممکن است اینترنت را خاموش کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۸
ترامپ رییس جمهور شود؛ ممکن است اینترنت را خاموش کند
ترامپ رییس جمهور شود؛ ممکن است اینترنت را خاموش کند

آی‌تی‌من- مایلز تیلور، رئیس دفتر وزارت امنیت داخلی در دولت ترامپ این ادعا را در در شبکه تلویزیونیMSNBC  مطرح کرد.
 
تیلور در پاسخ به این سوال که انتخاب مجدد ترامپ به ریاست جمهوری چه آسیب‌های احتمالی در پی خواهد داشت، گفت: احتمالات تقریبا نامحدود است. اما بزرگ‌ترین نگرانی من مربوط به بخش امنیت ملی است.
 
وی افزود: به گمان من آمریکایی‌ها هنوز میزان اختیارات رییس جمهور و کارهایی را که دونالد ترامپ می‌تواند انجام بدهد، به طور کامل درک نکرده‌اند. این اقدامات در لفافه قانون، می‌تواند به عموم مردم آسیب وارد کند.
 
وی مدعی شد که ترامپ ممکن است از اختیاراتی استفاده کند که پیش از او هیچ رییس جمهوری از این اختیارات استفاده نکرده است. این اختیارات شامل تصمیم‌هایی مانند تعطیل کردن شرکت‌ها یا خاموش کردن اینترنت، یا پیاده کردن نیروهای ارتش در خاک آمریکاست.
 
تیلور گفت: پتانسیل ترامپ برای استفاده از اختیارات ریاست جمهوری برای حمله به دشمنان سیاسی‌اش، یک نگرانی بزرگ برای افرادی مانند من است.
 
در سال 2015، ترامپ گفته بود که در برخی موارد از ایده محدود کردن اینترنت استقبال می‌کند.
 
وی در آن زمان گفت: «ما افراد زیادی را به خاطر اینترنت از دست می‌دهیم. ما باید به دیدن بیل گیتس و افراد دیگربرویم که واقعاً می‌دانند چه اتفاقی دارد می‌افتد. ما باید با آنها در مورد بسته شدن اینترنت، شاید در مناطق خاصی، صحبت کنیم. کسی می‌گوید: اوه آزادی بیان ، آزادی بیان. اینها آدم‌های احمقی هستند، ما آدم‌های احمق زیادی داریم.»
 
البته بعید است که ترامپ اینترنت را در ایالات متحده بهطور کامل غیرفعال کند. زیرا این اقدام نه تنها تجارت را فلج می‌کند، بلکه خیزش عمومی ایجاد خواهد کرد. اوهمچنین کاربر پرکار رسانه‌های اجتماعی است و مکرراً با استفاده از وب سایت کمپین خود درخواست کمک‌های مالی می‌کند.



 
کد مطلب : ۲۸۲۳۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما