۰

نخست‌وزیر قزاقستان پیشنهاد کرد: راه‌اندازی پلتفرم دیجیتال مشترک بین کشورهای اوراسیا

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۱
نخست‌وزیر قزاقستان پیشنهاد کرد: راه‌اندازی پلتفرم دیجیتال مشترک بین کشورهای اوراسیا
نخست‌وزیر قزاقستان پیشنهاد کرد: راه‌اندازی پلتفرم دیجیتال مشترک بین کشورهای اوراسیا

آی‌تی‌من- اسماعیلوف این پیشنهاد را دیروز در نشست مقدماتی مجمع آلماتی دیجیتال 2024 و اجلاس وزرای دیجیتال کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مطرح کرد.
در این نشست بیش از 200 مقام دولتی، کارشناسان بین‌المللی، رهبران صنعت و نوآوران برتر گرد هم آمدند تا به چشم‌اندازهای نوظهور همکاری دیجیتالی بپردازند و ایده‌های مشترک جدید کشورهای اوراسیا را مطرح کنند.

اسماعیلوف در سخنان افتتاحیه خود از کشورهای اوراسیا خواست تا تلاش‌ها را در توسعه هوش مصنوعی (AI) و زیرساخت مربوطه برای پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌ها با یکدیگر ترکیب کنند.

وی گفت: این اقدام، این تعامل ما را بهبود می‌بخشد و دسترسی به آخرین فناوری‌ها را برای کارآفرینان و محققان در منطقه ما فراهم می‌کند. من مطمئن هستم که تلاش‌های مشترک، مشارکت سودمند دوجانبه را تعمیق خواهد کرد و به توسعه فناوری و انتقال به صنعت کمک می‌کند.

پیش از این نشست، سخنرانان این مجمع، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، رومن گولوفچنکو، نخست وزیر بلاروس، عبدالله آریپوف، نخست وزیر ازبکستان، آدیلبک قاسمالیف، معاون رئیس کابینه قرقیزستان، و رئیس کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) حضور داشتند.

اسماعیلوف گفت: امروز، اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) یک انجمن یکپارچه در حال توسعه پویا با جمعیت 190 میلیون نفری، بازار کار بیش از 93 میلیون نفری و تولید ناخالص داخلی  2.7 تریلیون دلار است.

گردش مالی EAEU از سال 2015 تا 2022 دو برابر شده و به 85 میلیارد دلار رسیده است.

اسماعیلوف بر نیاز رو به رشد برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، به ویژه با معرفی نوآوری‌ها تأکید کرد.

اسماعیلوف سپس به دستاوردهای به‌کارگیری خدمات عمومی دیجیتال در قزاقستان پرداخت و با یادآوری چالش‌های مربوط به اسناد کاغذی، خاطرنشان کرد که دیجیتالی شدن امروز همه این فرآیندها را بهینه کرده و اکنون بیش از 90 درصد خدمات عمومی در قزاقستان دیجیتالی شده است.

وی افزود: ما همچنین در حال اجرای مفهوم دولت نامرئی هستیم که 40 نوع خدمات عمومی ‌را در قالبی فعال ارائه می‌دهد. خدمات عمومی در برنامه‌های کاربردی بانک‌های تجاری ما به عنوان نمونه موفق دیگری از همکاری بین دولت و تجارت است. وام مسکن آنلاین، خرید و فروش خودرو، پرداخت مالیات و دریافت مزایا از جمله این موارد است.

 
کد مطلب : ۲۸۲۶۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما