۰

سختگیری اتحادیه اروپا علیه ایکس و تیک‌تاک

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۱
سختگیری اتحادیه اروپا علیه ایکس و تیک‌تاک
سختگیری اتحادیه اروپا علیه ایکس و تیک‌تاک

آی‌تی‌من- قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، شرکت‌هایی را که ماهانه بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال و ۷۵ میلیارد یورو (۸۱ میلیارد دلار) سرمایه بازار دارند را به عنوان «دروازه‌بان‌هایی» تعیین کرده که خدمات یک پلتفرم اصلی را برای کاربران تجاری فراهم می‌کنند.

چنین شرکت‌هایی ملزم هستند اجازه دهند اپلیکیشن‌های پیام رسان آنها با اپلیکیشن‌های رقیب کار کنند و به کاربران اجازه دهند خود تصمیم بگیرند کدام اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده را از دستگاه خود حذف کنند. مهلت شرکت‌های بزرگ فناوری تعیین شده به عنوان «دروازه‌بان» برای عمل به این مقررات، هفتم مارس است.

این شرکت‌ها اجازه ندارند به خدمات خود نسبت به سرویس‌های رقیب، اولویت دهند یا مانع از آن شوند که کاربرانشان، اپلیکیشن یا نرم افزار از پیش نصب شده را حذف کند.

نهاد نظارت بر رقابت اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیسیون اکنون ۴۵ روز کاری فرصت دارد تا تصمیم بگیرد آیا این شرکت‌ها را باید به عنوان «دروازه‌بان»، تعیین کند. همچنین کمیسیون هرگونه استدلال مطرح شده از سوی این شرکت‌ها برای عدم معرفی آنها به عنوان دروازه بان را ارزیابی خواهد کرد.

بایت دنس در ژوئیه سال گذشته، «دروازه بان» نامیده شد اما تیک‌تاک این تصمیم را در دومین دادگاه عالی اروپا به چالش کشید. هنوز معلوم نیست که آیا سایر سرویس‌های بایت دنس هم ممکن است تحت قانون بازارهای دیجیتال، به عنوان پلتفرم‌های «دروازه‌بان» در نظر گرفته شوند.

انتظار می‌رود سایت بوکینگ دات کام امسال در میان گروه شرکت‌های دروازه بان قرار بگیرد.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۲۸۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين