۰

گوشی‌های 5G انقلابی در صنعت موبایل ایجاد می‌کنند

تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۵
گوشی‌های 5G انقلابی در صنعت موبایل ایجاد می‌کنند

آی‌تی‌من- گوشی‌های تاشو از یک سو و شبکه 5G از سوی دیگر ظاهرا عواملی هستند که قرار است بازار گوشی‌های هوشمند را متحول کنند.

همه اپراتورهای بزرگ موبایل در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های شبکه 5G هستند و در این میان شرکت‌های چینی به عنوان پیشرو همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا بتوانند زودتر از سایرین ارایه این سرویس‌ها را آغاز کنند.

بر این اساس موسسه تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده که سال ۲۰۲۰ انقلابی در صنعت 5G رخ می‌دهد و شاهد تغییراتی در این بازار خواهیم بود.

فروش گوشی‌های مبتنی بر شبکه‌های 5G در سال آینده 1.5 درصد افزایش یابد که معادل 1.4 میلیارد دلار خواهد بود و تعداد کاربران این گوشی‌ها به ۱۹۰ میلیون نفر برسد که به این ترتیب تعداد کاربران سرویس‌های شبکه 5G به ۱۴ درصد از کل کاربران می‌‌رسد.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۰ که شبکه 4G معرفی شد سهم این شبکه ۱.۳ درصد ثبت شد.

در این میان سامسونگ پیشرو بود و نخستین گوشی 5G را با نام گلکسی نوت ۱۰ در بازار انگلیس ارایه کرده است. از سوی دیگر گوشی گلکسی فولد به عنوان نخستین گوشی تاشو مبتنی بر 5G توسط این کمپانی کره‌ای ارایه شده است. همچنین هواوی اقدام به معرفی گوشی‌ تاشو و نیز مبتنی بر 5G کرده است و سایر شرکت‌ها نیز اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند.

از جمله اپل که قرار است سال ۲۰۲۰ گوشی آیفون 5G را راهی بازار کند. با این حال به نظر می‌رسد که اپل به دلیل شرایط بازار با مشکل روبه‌رو شود چرا که اپل قرار است نخستین گوشی هوشمندش را با پشتیبانی از 5G نیمه دوم سال عرضه می‌کند. البته از سوی دیگر اپل برای نظارت بر بازار و نیز برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات و برنامه‌ها و بازاریابی در این زمینه زمان بیشتری دارد.

اما تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که 5G به سیستم‌عامل اندروید کمک می‌کند تا سهم بازار این سیستم‌عامل از 85.1 درصد در سال 2018 به 86.6 درصد در سال 2020 افزایش یابد.

اما مهم‌ترین مساله که ممکن است باعث شود بازار گوشی‌های هوشمند 5G با رشد پرسرعتی روبه‌رو نشوند، قیمت این گوشی‌هاست؛ هم‌اکنون قیمت گوشی‌های مبتنی بر سرویس‌های شبکه 5G به بیش از دو هزار دلار می‌رسد که به این ترتیب باعث می‌شود بسیاری از کاربران حتی فکر خرید این گوشی‌ها را از سرشان به در کنند.

بر این اساس باید امیدوار بود که تولیدکنندگان کاهش قیمت گوشی‌های 5G را در راس برنامه‌هایشان قرار دهند تا این گوشی‌ها به سرعت فراگیر شده و تعداد بیشتری از افراد بتوانند از این دستگاه‌ها بهره ببرند.

 
مرجع : TechRadar
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۳۱۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما