۰

خودکشی و مرگ جان مک‌آفی در زندان بارسلون

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۵۸
خودکشی و مرگ جان مک‌آفی در زندان بارسلون
خودکشی و مرگ جان مک‌آفی در زندان بارسلون
 
آی‌تی‌من- بنا به اعلام وزارت  دادگستری کاتالونیا در اسپانیا، پزشکان تلاش کرده‌اند که او را نجات دهند ولی موفق نشده‌اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که همه شواهد حاکی از این است که مک‌آفی اقدام به خودکشی کرده است.

مک‌آفی چهره‌ای پرحاشیه در دنیای فناوری بود و شرکت‌اش، نخستین نرم‌افزار ضد ویروس تجاری را عرضه کرد. نرم‌افزار ویروس اسکن مک‌آفی، شکل دهنده صنعتی چندین میلیارد دلاری در دنیای کامپیوتر بود. اینتل بعدها شرکت مک‌افی را به قیمت 7.6 میلیارد دلار خریداری کرد.

جان مک‌آفی در اکتبر سال 2020 در حالی که قصد داشت سوار هواپیمایی به مقصد ترکیه شود، دستگیر و به اتهام 4 سال فرار مالیاتی در عین کسب میلیون‌ها دلار حاصل از فعالیت‌های مشاوره‌ای، سخنرانی، معاملات رمزارز و فروش حق انتشار داستان زندگی‌اش، به زندان انداخته شد.
 
او همچنین متهم شده بود که دارایی‌های خود را از جمله یک کشتی تفریحی و املاک را به نام افراد دیگر کرده و از مقامات مالیاتی پنهان کرده است.

دادگاه ملی اسپانیا، صبح چهارشنبه، اجازه استرداد او را به آمریکا داده بود.


جان مک‌آفی در انگلستان در یک پایگاه ارتش آمریکا به دنیا آمد و در سیلم ویرجینیا بزرگ شد. وی از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰ به عنوان برنامه‌نویس در استخدام ناسا بود. وی از آنجا به یونی‌وک رفت و به عنوان طراح نرم‌افزار استخدام شد. سپس به شرکت زیراکس رفت و به عنوان معمار سیستم‌عامل مشغول به‌کار شد. هنگامی که وی در شرکت لاکهید کورپوریشن به کار مشغول بود با نخستین ویروس رایانه‌ای پاکستانی مغز برخورد کرد و پس از آن بود که به گسترش روش‌های مقابله با ویروس‌های رایانه‌ی پرداخت.

جان مک‌آفی در سال ۱۹۸۷ شرکت مک‌آفی را به عنوان شرکت سازنده ضدویروس رایانه‌ای بنیان گذاشت. او در سال ۱۹۸۹ از شرکت لاکهید استعفا داد و به‌شکل تمام وقت به کار در شرکت خود پرداخت. جان مک‌آفی در سال ۲۰۰۰ به گروه مدیران شرکت زون لب پیوست.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۶۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما