۰

8 دلیل برای خرید مینی کامپیوتر

تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۸
8 دلیل برای خرید مینی کامپیوتر
8 دلیل برای خرید مینی کامپیوتر

خرید مینی کامپیوتر از آن جهت پرطرفدار شده که حمل آنها آسان بوده و می‌توان هر جایی از آنها استفاده کرد. دنیای کامپیوتر از زمان اختراع تاکنون، توسعه و پیشرفت زیادی داشته است. ما به رایانه رومیزی، لپ تاپ ، نوت بوک ، مینی پی سی ، تبلت‌ها و غیره دسترسی داریم اما بسیاری از افراد به دلایل زیادی مینی پی سی‌ها را به جای لپ تاپ یا کامپیوترهای رومیزی انتخاب می‌کنند.

خرید مینی پی سی‌ها نسبت به کامپیوترهای رومیزی که معایبی همچون مصرف برق زیاد، امکان کار نکردن به دلیل نفوذ خاک و گرد و غبار به داخل سیستم، خرابی SMPS و غیره را دارند، ارجحیت دارد.

البته شایعاتی هم درباره کامپیوترهای کوچک وجود دارد. به عنوان مثال، اعتقاد بر این است که کامپیوترهای غیر قابل حمل به راحتی قابل ارتقا هستند، در حالی که مینی پی سی‌های شخصی قابل حمل اغلب کندتر و پرهزینه تر ساخته می‌شوند و توانایی رقابت با دنیای کامپیوترهای قابل انعطاف و مقرون به صرفه را ندارند.

اما اصلا اینطور نیست! مینی پی سی (mini PC)‌ها مزایای بسیار بیشتری نسبت به رایانه‌های رومیزی دارند و شکاف قیمت بین آنها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده به طوری‌که خرید مینی کامپیوتر (mini PC) اکنون بسیار مقرون به صرفه است.

با توجه به اینکه اندازه رایانه‌های رومیزی بسیار بزرگ است و از این رو افزودن هر وسیله دیگری در محل کار کوچک را بسیار دشوار می‌کند، خرید مینی پی سی به غیر از اندازه، مزایای دیگری را نیز به کاربران ارائه می‌دهد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

مزایای خرید مینی کامپیوتر برای کاربر

1- اندازه مینی کامپیوتر
اندازه مینی پی سی به طور متوسط ​​تقریباً 120 میلی متر طول و 120 میلی متر عرض است. Mini PC فضای کمتری از میز کار شما را اشغال می‌کند. حتی می‌توانید آن را پشت صفحه مانیتور خود پنهان کنید تا از فضای کار بسیار کارآمدتری استفاده کنید و از این رو اصلاً فضایی را اشغال نخواهد کرد. مینی کامپیوترها کوچک، سبک وزن و دارای حمل بسیار آسان هستند.

2- قابلیت حمل مینی پی سی
مینی کامپیوترها قابل حمل هستند و می‌توانید به راحتی آن را در کیف کوچک خود قرار داده و با خود حمل کنید. این قابلیت کار شما را بسیار راحتی می‌کند. به خصوص اگر از جمله افرادی هستید که باید مدام در رفت و آمد باشید و مجبورید همیشه به اطلاعات خاصی دسترسی داشته باشید.

مینی پی سی‌ها به شما این امکان را می‌دهند که اطلاعات خود را در آنها ذخیره کنید و در هر مکانی با اتصال آنها به صفحه نمایش، از اطلاعات ذخیره شده استفاده کنید.

3- هزینه خرید مینی پی سی
تمام مشاغل و شرکت‌های نوپا می‌خواهند از بودجه خود به طور موثری استفاده کنند، به همین علت است که خرید مینی پی سی‌ها در شرکت‌هایی که به تازگی کار خود را آغاز کرده اند، کاربرد دارد. این کامپیوترهای کوچک و قابل حمل نه تنها قیمت کمتری دارند بلکه باعث صرفه جویی در هزینه‌های دیگر مانند قبض برق، هزینه تعمیر و نگهداری، فناوری اطلاعات و غیره می‌شوند. مینی کامپیوترها بهترین دستگاه‌های صرفه جویی در هزینه هستند که می‌توانید برای کارهای اداری و شخصی از آنها استفاده کنید.

رایانه‌های شخصی باعث شده است که زندگی ما دارای پیچیدگی کمتری باشد و اکنون کار کردن و ادامه کار روزمره بدون آن دشوار است به طوریکه رایانه‌ها به بخشی حیاتی از زندگی ما تبدیل شده‌اند که می‌توانند:
- حجم کار شما را کاهش دهند
- به شما در مدیریت سیستم‌ها، پایگاه داده فروشگاه‌ها و غیره کمک کنند
- اطلاعات مورد نیازتان را در خود ذخیره کنند
به هر حال، ما نمی‌توانیم هزینه لازم برای کار مناسب آن را انکار کنیم. هزینه خرید کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ‌ها با توجه به نوسان نرخ ارز در کشور ما قطعاً زیاد است. در این بین هزینه تعمیر و نگهداری هم به آن اضافه می‌شود و بخشی از هزینه‌های فناوری اطلاعات سازمان را نیز به خود اختصاص می‌دهد. این هزینه قابل توجه همراه با مصرف برق زیاد، هزینه خرابی SMPS، هزینه به روزرسانی سیستم عامل یا مشکل راه اندازی و غیره، هزینه بالایی را به شما تحمیل می‌کند.

پس راه حل چیست؟ خرید مینی پی سی به شما کمک می‌کند که حداقل بخش قابل توجهی از هزینه‌های خود را کاهش داده و در بودجه ای که به کار خود اختصاص داده اید صرفه جویی کنید.

خرید مینی کامپیوتر ایرانی یونیوو

4- مصرف برق بهینه
هر سازمانی به سمت انقلاب صرفه جویی در انرژی سوق پیدا کرده و می‌خواهد به سبز شدن محیط زیست کمک کند و از این رو خرید مینی پی سی‌ها به عنوان دستگاه‌های صرفه جویی در انرژی بسیار پرطرفدار شده است.

رایانه‌ها یکی از دستگاه‌هایی هستند که برق زیادی مصرف می‌کنند و سهم بالایی در قبض برق شرکت دارند. در عوض مینی پی سی‌ها، برق بسیار کمتری مصرف می‌کنند و از این رو باعث صرفه جویی در مصرف برق و هزینه‌های غیرضروری می‌شوند که به شما در کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

5- توان متوسط
مصرف مینی کامپیوترها حدود 50-60 وات است. به همین علت است که استفاده از خرید مینی پی سی‌هایی مثل مینی پی سی UR one 4105 برای کارهای اداری یک گزینه مقرون به صرفه به شمار می‌آید. بهره وری انرژی می‌تواند به طور قابل توجهی نگرانی اصلی سازمان شما را تحت تأثیر قرار دهد.

خرید نسل جدید مینی کامپیوتر مانند UR one plus  می‌تواند در هر شغلی مورد استفاده قرار گیرد چون:
- بسیاری از مسائل کوچک مربوط به فناوری اطلاعات را که هر روز با آن روبرو هستید، حل می‌کند.
- هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.
- به شما کمک می‌کند تا کار خود را به راحتی انجام دهید.
- با محیط زیست سازگار است.
به همین علت است که این یک جعبه کوچک با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، دارای ویژگی‌ها و مزایای بسیار بیشتری نسبت به کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ است.

6- تعمیر و نگهداری
بیشتر مینی کامپیوترها بسیار خوب طراحی شده و انرژی کمتری مصرف می‌کنند و از این رو با مشکل گرمایشی زیادی روبرو نیستند. گرم شدن بیش از حد معمولاً مسئله رایجی است که کاربران رایانه رومیزی و لپ تاپ با آن روبه‌رو هستند.

در مقایسه با کامپیوتر ، گرمای کمتری در مینی کامپیوتر تولید می‌شود و می‌توانید بدون نگرانی در مورد مشکل گرم شدن، از آن برای مدت طولانی تری استفاده کنید. به غیر از مشکل گرمایش، مینی کامپیوتر در مقایسه با رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز داشته و طول عمر بالایی دارند. شما می‌توانید به راحتی و بدون هیچ نگرانی از مینی کامپیوتر برای مدت 5-6 سال استفاده کنید.

7- استحکام بدنه
مینی رایانه‌های شخصی از قطعات مکانیکی زیادی ساخته نشده اند، بنابراین برخلاف کامپیوترهای رومیزی که CPU آنها بیشتر از قسمت مکانیکی ساخته شده و در نتیجه احتمال آسیب دیدن آنها بیشتر است، CPU در مینی پی سی‌ها، در صورت سقوط از ارتفاع کم یا حتی میز کار به راحتی آسیب نمی‌بیند چون کامپیوترهای کوچک بسیار قوی و سخت طراحی شده و به راحتی آسیب نمی‌بینند.

8- محافظت در برابر گرد و غبار و آلودگی
رایانه‌های رومیزی در هنگام ورود گرد و غبار، آلودگی، مورچه‌ها یا حشرات به شکاف‌های RAM یا HDD مستعد ابتلا به خطا یا مشکل هستند. این حالت موجب می‌شود سیستم از کار بیافتد یا باعث خرابی فن می‌شود. در عوض مینی پی سی‌ها کاملا در یک محفظه بسته طراحی شده اند و از این رو نسبت به ورود گرد و غبار و خاک کاملاً ایمن هستند. حتی مدل‌هایی از مینی کامپیوتر بدون فن هم تولید شده تا صدا این دستگاه به حداقل برسد.

جمع بندی
Mini PC دارای مزایای بسیاری نسبت به رایانه رومیزی و لپ تاپ است، اما اگر می‌خواهید یک رایانه شخصی جدید بخرید یا جایگزین رایانه شخصی قبلی خود کنید، به حافظه مینی پی سی‌ها دقت کنید. بیشتر مینی کامپیوترها از حافظه SSD برخوردار هستند اما قبل از تصمیم به خرید باید نوع ذخیره سازی آنها را بررسی کنید. Solid State Storage یا SSD همیشه به حافظه HDD ترجیح داده می‌شود زیرا سرعت عملکرد کامپیوتر را بالا می‌برد. اگر یک مینی پی سی با کیفیت ساخت بالا را خریداری کنید، مزایای بسیار زیادی در انتظار شما است که با آنها در این مقاله آشنا شدید.
 
 
خرید مینی کامپیوتر و آل این وان ایرانی یونیوو
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی  ، خرید مینی کامپیوتر و خرید آل این وان از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره 88177895 و 8850045 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی‌اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۵۵۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما