۰

معرفی پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ دیما سوشال

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۵۵
معرفی پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ دیما سوشال
معرفی پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ دیما سوشال
 
اما اینفلوئنسر مارکتینگ از جمله روش‌های بازاریابی است که بخش مهمی از آن همچنان به صورت دستی و توسط نیروی انسانی انجام می‌شود. همین مساله موجب ظهور پلتفرم‌هایی برای خودکارسازی این فرایند شده است. پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ امروزه نقش مهمی در این زمینه بازی می‌کنند و سهم گسترده‌ای از بازار تبلیغات را به خود اختصاص داده‌اند. پاندمی کرونا نیز در افزایش محبوبیت این پلتفرم‌ها تأثیر زیادی داشته، چرا که به دلیل محدودیت‌های اجتماعی، تبلیغات اینفلوئنسری در این دوران رشد خوبی را تجربه کرده است. از طرف دیگر دورکاری و کاهش تماس‌های رودررو، نیاز به خودکارسازی فرایندها را افزایش داده است.

در ایران نیز در سال‌های اخیر چند پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ برای همین منظور راه‌اندازی شده‌اند. یکی از آن‌ها پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ آژانس تبلیغات دیجیتال دیما به نام دیما سوشال است که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم.
 
پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ دیما سوشال
آژانس تبلیغات دیجیتال دیما یکی از اولین ارائه‌دهندگان خدمات و پلتفرم‌های نوین تبلیغات دیجیتال در ایران است. دیما پیش از این پلتفرم‌های هوشمند تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده و شبکه‌ی همکاری در فروش دیما افیلیت را نیز به بازار ایران ارائه کرده است.

در آبان ماه سال 1399، آژانس تبلیغات دیجیتال دیما پلتفرم جدیدش به نام دیما سوشال را راه‌اندازی کرد که با هدف تسهیل فرایند تبلیغات در شبکه های اجتماعی و به‌خصوص تبلیغات در اینستاگرام طراحی شده است. دیما سوشال پلی برای ارتباط میان تبلیغ‌دهندگان و صفحات پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی است تا از این طریق، بخشی از این فرایند شامل یافتن اینفلوئنسر، سفارش تبلیغ و پرداخت و ... خودکارسازی و تسریع شود.

در حال حاضر بیش از دو هزار اینفلوئنسر و پیج پرمخاطب اینستاگرام عضو این پلتفرم هستند که در بخش‌های بعدی این مطلب به دسته‌بندی‌ها و ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت. شیوه‌ی کار پلتفرم به این صورت است که تبلیغ‌دهندگان پس از ثبت نام رایگان می‌توانند با توجه به معیارهای مورد نیاز خود، از میان فهرستی از صفحات پرمخاطب تعدادی را انتخاب کرده و همان‌جا به آن‌ها تبلیغ سفارش دهند. فیلترهای متنوع دیما سوشال امکان هدف‌گیری موضوعی، مکانی، سنی و ... را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. از طرف دیگر ثبت نام و شروع همکاری با این پلتفرم، برای اینفلوئنسرها نیز رایگان است، بنابراین هر روز به تعداد صفحاتی که از کاربران دیما سوشال سفارش تبلیغ دریافت می‌کنند افزوده می‌شود.

دیما سوشال چگونه به رشد کسب‌وکارها کمک می‌کند؟
اینستاگرام در حال حاضر پرطرفدارترین شبکه‌ی اجتماعی در ایران است و افراد هر روزه ساعاتی را به گشت و گذار در آن اختصاص می‌دهند. به‌خصوص شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های اجتماعی، این زمان را افزایش داده است. بنابراین تبلیغات در اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین روش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارها تبدیل شده است.

اما تبلیغ در این پلتفرم و سایر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی خالی از دردسر نیست. اول از همه یافتن اینفلوئنسرهایی که حوزه‌ی تولید محتوایشان با زمینه‌ی فعالیت کسب‌وکار همخوانی داشته باشد، کار چندان ساده‌ای نیست. در مرحله‌ی بعد، ارتباط گرفتن با این اینفلوئنسرها فرایندی زمان‌بر و گاه دشوار است. در مرحله‌ی آخر هم نظارت بر اجرای تبلیغ به شیوه‌ی مورد نظر کسب‌وکار و پرداخت به اینفلوئنسر پیچیدگی‌های خودش را دارد.

به کمک دیما سوشال کسب‎وکارها می‌توانند به‌سادگی و با اعمال چند فیلتر اینفلوئنسرهای مورد نظر خود را بیابند و بدون نیاز به ساعت‌ها تلاش برای ارتباط با اینفلوئنسرها، به‌سادگی به آن‌ها تبلیغ سفارش دهند. ثبت نام در این پلتفرم رایگان است و مبلغ پرداختی تنها درصدی جزئی از بودجه کمپین‌های تبلیغاتی است.
 
چه صفحات و اینفلوئنسرهایی با دیما سوشال همکاری می‌کنند؟
در حال حاضر حدود 2600 اینفلوئنسر و پیج پرمخاطب در این پلتفرم ثبت شده‌اند و تبلیغ دریافت می‌کنند. آمار این اینفلوئنسرها را به تفکیک تعداد فالوورها می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:
 
میکرو اینفلوئنسر
(<15K)
عادی
(15K-50K)
در حال رشد
(50K-100K)
متوسط
(100K-500K)
ماکرو اینفلوئنسر
(500K-1M)
مگا اینفلوئنسر
(>1M)
160 549 554 1118 174 98
 
 
آمار اینفلوئنسرهای دیما سوشال به تفکیک محل سکونت را نیز در جدول زیر می‌توانید ببینید:
 
تهران اصفهان فارس خراسان رضوی آذربایجان شرقی و غربی گیلان سایر استان‌ها و کشورها
507 300 290 227 161 62 1022
 
 
دیما سوشال چه امکاناتی به تبلیغ‌دهندگان ارائه می‌کند؟
در هنگام سفارش کمپین در پلتفرم دیماسوشال، تبلیغ‌دهندگان می‌توانند با کمک فیلترهای زیر، صفحات مورد نظر خود را در شبکه‌های اجتماعی بیابند:
● نوع ناشر
● دسته‌بندی موضوعی
● بازه قیمت (تومان)
● میزان فالوور
● نرخ مشارکت (درصد)
● بازه سنی
● جنسیت
● شهر
● زبان
با انتخاب این موارد می‌توان بودجه و دسته‌بندی‌های مخاطبان را در این پلتفرم مدیریت کرد. همچنین امکان جستجوی متنی نام صفحه نیز در آن وجود دارد.

بر اساس نظرسنجی دیما سوشال از مخاطبان، مهمترین کاربرد این پلتفرم، وجود لیست کامل تعرفه اینفلوئنسرها و دیتابیس قوی با دسته‌بندی‌ها و فیلترهای متفاوت برای پیدا کردن مناسب‌ترین پیج و اینفلوئنسر با توجه به نوع کسب‌وکار، هدف از اجرای کمپین، بودجه مورد نظر و ...است. از دیگر مزایای پلتفرم دیما سوشال، امکان مشاهده‌ی نرخ مشارکت واقعی اینفلوئنسر است که می‌تواند بیانگر میزان تأثیر او بر فالوورهای خود باشد.
 
تبلیغ‌دهندگان با چه اهدافی در دیما سوشال سفارش تبلیغ می‌دهند؟
۲۵ درصد از مشتریان دیما سوشال، افزایش برندآگاهی را هدف خود از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از طریق دیما سوشال عنوان کرده‌اند و بقیه تنها افزایش فالوور و فروش را هدف خود اعلام کرده‌اند. تقریباً همه‌ی این کسب‌وکارها، ابزار برندآگاهی را افزایش فالوور می‌دانند، مگر یکی دو مورد که نیروی مارکتینگ آن‌ها ابزار دیگری را برای سنجش برندآگاهی در نظر داشته است. حدود 44 درصد از این کسب‌وکارها دارای فروشگاه اینترنتی بوده‌اند.
 
دیما سوشال منبع مطمئنی از درآمد برای اینفلوئنسرها و صفحات پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی
تا اینجا بیشتر به یک سمت از استفاده‌کنندگان پلتفرم، یعنی تبلیغ‌دهندگان پرداختیم. اما همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، این پلتفرم، ابزاری دوطرفه برای برقراری ارتباط و همکاری میان کسب‌وکارها و صفحات مجازی است. اکنون بیایید ببینیم دیما سوشال برای طرف دیگر چه کاربردها و مزایایی دارد.
 
دیما سوشال چگونه به رشد اینفلوئنسرها و صفحات شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند؟
دریافت تبلیغات روش اصلی کسب درآمد اغلب اینفلوئنسرها و صفحات پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی است. اما پیدا کردن شرکای تجاری مطمئن و معتبر گاه نیازمند صرف وقت و انرژی زیادی است، به‌خصوص برای میکرواینفلوئنسرها و صفحاتی که فالوورهای میلیونی ندارند. از طرف دیگر اغلب این مذاکرات به صورت غیررسمی انجام می‌شود و نگرانی‌هایی از بابت دریافت مبلغ تبلیغات ممکن است وجود داشته باشد.

ثبت نام در دیما سوشال برای اینفلوئنسرها و صفحات شبکه‌های اجتماعی به معنی حضور در معرض دید صدها تبلیغ‌دهنده است که تمایل به همکاری با آن‌ها دارند. به این ترتیب ایجاد درآمدی پایدار و مطمئن برای این افراد و صفحات ممکن می‌شود.

به کمک دیما سوشال، اینفلوئنسرها و مدیران صفحات مجازی، دیگر نگرانی‌ای از بابت دریافت تمام و کمال مبلغ دستمزد خود نخواهند داشت، کافی است تبلیغات را به همان شیوه‌ی ثبت‌شده در درخواست تبلیغ‌دهنده اجرا کنند. این پلتفرم با ایجاد سهولت در دریافت درخواست همکاری و ساده‌سازی مذاکرات مربوط به آن، باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان و هزینه‌ی اینفلوئنسرها می‌شود.
 
مزایای دیما سوشال برای صفحات مجازی و اینفلوئنسرها:
● امکان دریافت تبلیغات بیشتر
● تضمین دریافت مبلغ در صورت اجرای درست تبلیغات
● ارائه‌ی گزارش از کمپین‌های اجراشده
● درآمد پایدار
● ثبت نام رایگان و پشتیبانی حرفه‌ای
 
سخن آخر
پیشرفت تکنولوژی و شرایط سال‌های اخیر از جمله پاندمی کرونا، باعث تسریع روندهای خودکارسازی بازاریابی و تبلیغات شده است و اینفلوئنسر مارکتینگ نیز از این موضوع مستثنا نیست. استفاده از پلتفرم دیما سوشال می‌تواند موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ی تیم‌های بازاریابی شود تا به کمک آن بخشی از این فرایند خودکارسازی شده و وقت این تیم‌ها به تلاش برای رسیدن به اهداف بازاریابی تخصیص یابد.

استفاده از پلتفرم دیما سوشال برای برندها و اینفلوئنسرها یک موقعیت برد-برد است و باعث می‌شود مشکلات اجرایی بر سر راه اجرای این‌گونه تبلیغات به حداقل برسد. ثبت نام در این پلتفرم رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای طرفین نخواهد داشت؛ هزینه‌ی استفاده از پلتفرم صرفاً در صورت سفارش تبلیغ یا دریافت تبلیغ لحاظ خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی این پلتفرم می‌توانید با کارشناسان آژانس تبلیغات دیجیتال دیما در تماس باشید، یا مستقیماً در پلتفرم دیماسوشال ثبت نام کرده و استفاده از آن را آغاز کنید.

 
کد مطلب : ۲۷۷۰۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما